Ympä­ris­tö­po­li­tii­kan
verkosto

Ympä­ristö on jätet­tävä tule­ville suku­pol­ville parem­massa kunnossa kuin se nyt on

Kokoo­mus­lai­nen ympä­ris­tö­ajat­telu tiivis­tyy tähän lausee­seen, ja tätä peri­aa­tetta kokoo­mus myös noudat­taa ympä­ris­tö­po­li­tii­kas­saan

Kokoo­muk­sen mielestä työl­li­syys, hyvin­vointi ja luon­toar­vot ovat sovi­tet­ta­vissa yhteen, vaikka ympä­ris­tö­po­li­tii­kan haas­teet ovat usein moniu­lot­tei­sia. Ympä­ris­tö­on­gel­mat eivät myös­kään tunne valtioi­den rajoja. Ympä­ris­tö­osaa­mi­sel­laan Suomi voi vaikut­taa globaa­lien ympä­ris­tö­haas­tei­den ratkai­se­mi­seen enem­män kuin ikinä pystyisi vain koti­mai­sin toimin. Puhdas luon­tomme ja korkea osaa­mi­semme ovat ponnah­dus­lauta ympä­ris­tö­alan globaa­liksi edel­lä­kä­vi­jäksi.

Jos toiminta ympä­ris­tön, luon­non ja ilmas­to­asioi­den eteen on lähellä sydän­täsi, ympä­ris­tö­po­li­tii­kan verkosto on oikea paikka juuri sinulle.

Ympä­ris­tö­po­li­tii­kan verkos­ton puheen­joh­ta­jina toimi­vat kansan­edus­taja Saara-Sofia Sirén sekä Martti Esala. Verkos­ton sihtee­rinä toimii Marika Helin.

Kokoo­muk­sen ympä­ris­tö­ver­kos­ton yhtey­dessä on myös aihe­koh­taista ryhmä­toi­min­taa, josta esimerk­kinä perin­tei­seen luon­non­suo­je­luun keskit­tyvä ryhmä, Kokoo­muk­sen Luon­non­suo­je­li­jat.

Lue esimerkki verkos­ton toimin­nasta

Verkos­ton vastuu­hen­ki­löi­den yhteys­tie­dot:

Saara-Sofia Sirén, puheen­joh­taja
saara-sofia.siren@eduskunta.fi

Martti Esala, puheen­joh­taja
martti.esala@gmail.com

Marika Helin, sihteeri
marika.helin@eduskunta.fi

Näin liityt verkos­toon

Kirjaudu kokoo­muk­sen jäsen­si­vuille, valitse yläpal­kista jäsen- ja yhdis­tys­tie­dot ja sen alta omat jäsen­tie­dot. Paina “muok­kaa” ja vieritä sivua alas, kunnes löydät verkos­tot. Valitse oman mielen­kiin­tosi mukai­set verkos­tot ja tallenna tiedot. Voit myös olla yhtey­dessä verkos­ton vastuu­hen­ki­löi­hin ja kysyä, mitä sinä voisit antaa verkos­tolle ja mitä verkosto voisi antaa sinulle!

Kirjaudu tästä jäsen­si­vuille

Muut verkos­tot: