Evästeasetukset Verkkosivumme käyttää välttämättömiä evästeitä, jotta sivut toimivat ja kokemuksesi olisi vieläkin makeampi. Voit lukea lisää käyttämistämme evästeistä ja hallita asetuksiasi evästeasetussivulla. You can read more about them use and control their settings.
Kokoomus.fi / Julkaisut / Sivu 96

Julkaisut

21.2.2011

Vaikka muuta viser­re­tään, Kokoo­mus ei kannata tasa­ve­roa

Kokoo­muk­sen työl­lis­tä­vän vero­mal­lin tärkein tehtävä on hyvin­voin­nin turvaa­mi­nen. Itse asiassa se on koko poli­tii­kan tärkein tehtävä.

10.2.2011

Kokoo­muk­sen ympä­ris­tö­po­liit­ti­nen ohjelma: Ei luon­non kannalta arvok­kaita soita turve­tuo­tan­toon

Kokoo­muk­sen ympä­ris­tö­po­liit­ti­nen ohjelma julkais­tiin 10.2.2011 edus­kun­nassa. Kokoo­mus haluaa luoda suoma­lai­sesta yhteis­kun­nasta ekolo­gi­sesti kestä­vän. Jotta tavoite saavu­te­taan, yhteis­kun­nan sään­tö­jen ja ohjaus­kei­no­jen tulee pelata samaan maaliin: kannus­taa ympä­ris­töys­tä­vä­li­siin ratkai­sui­hin ja vähen­tää ympä­ris­tölle haital­lista toimin­taa.

29.1.2011

Katai­sen työryhmä: Työtä, yrit­tä­mistä ja välit­tä­mistä ? Kokoo­muk­sen keinot hyvin­voin­tiyh­teis­kun­nan turvaa­mi­seksi

Valtio­va­rain­mi­nis­teri Jyrki Katai­sen johta­man työryh­män loppu­ra­portti Työtä, yrit­tä­mistä ja välit­tä­mistä ? Kokoo­muk­sen keinot hyvin­voin­tiyh­teis­kun­nan turvaa­mi­seksi on julkaistu.

21.1.2011

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryh­män ympä­ris­tö­ra­portti: Arjen elinym­pä­ristö, työ ja tekno­lo­gia etusi­jalle

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryh­män ympä­ris­tö­työ­ryh­män raportti “Puhtaan ympä­ris­tön ja kestä­vän talou­den Suomi” julkais­tiin tänään edus­kun­nassa. Työryh­män näke­myk­sen mukaan tule­vai­suu­den Suomi on kestä­vän kehi­tyk­sen teol­li­suus­maa, joka ratkai­see osaa­mi­sel­laan ja tekno­lo­gialla maail­man merkit­tä­vim­piä ympä­ris­tö­on­gel­mia.

19.1.2011

Borger­lig samling i Finland (BiF). Ny före­ning!

Borger­lig samling i Finland (BiF) har grun­dats i slutet av 2010. Den är en ny svensksprå­kig poli­tisk före­ning som står Samlings­par­tiet nära.

23.10.2010

Taru Tuju­nen jatkaa Kokoo­muk­sen puolue­sih­tee­rinä

Taru Tuju­nen valit­tiin Kokoo­muk­sen puolue­val­tuus­ton syys­ko­kouk­sessa Helsin­gissä puolue­sih­tee­riksi. Tuju­nen jatkaa tehtä­väs­sään.

7.9.2010

Viisi vaih­toeh­toa

Talous­kriisi jätti julki­seen talou­teen vaurioita, jotka eivät korjaannu itses­tään. Ne on korjat­tava. Me suoma­lai­set voimme tällä­kin kertaa pelas­taa hyvin­voin­tiyh­teis­kun­tamme rahoi­tus­poh­jan, kunhan vain teemme sen, mikä tehdä pitää.

9.8.2010

Timo Heino­nen: Opin­to­tuen kehit­tä­mi­seen rohkeutta ? esite­tyt linjauk­set turvaa­vat mahdol­li­suuk­sien tasa-arvoa

Opin­to­tuen kehit­tä­mis­työ­ryhmä esit­tää muun muassa, että toisen asteen itse­näi­sesti asuvien opis­ke­li­joi­den vanhem­pien tulot eivät enää vaikut­taisi opis­ke­li­jan saaman tuen määrään. Lisäksi määri­tel­täi­siin enim­mäis­tu­ki­kuu­kausien määrä ja tarkis­tet­tai­siin luku­vuonna käytet­tä­vissä olevien tuki­kuu­kausien määrää.
Korkea-asteella tehos­tet­tai­siin opin­to­jen edis­ty­mi­sen seuran­taa. Heino­sen mielestä opin­to­tuen tulee tukea opin­toi­hin keskit­ty­mistä ja kannus­taa tavoit­teel­li­seen opis­ke­luun. Työryh­män esityk­set tuke­vat kumpaa­kin tavoi­tetta.

8.4.2010

Kokoo­mus haluaa turvata maksut­to­man koulu­tuk­sen opis­ke­li­joille

- Kokoo­mus arvos­taa osaa­mista ja sivis­tystä. Meillä ei ole mitään aikeita tai suun­ni­tel­mia ajaa luku­kausi­mak­suja suoma­lai­sille opis­ke­li­joille myös­kään ensi vaali­kau­della, toteaa Kokoo­muk­sen Osaa­mi­sen ja sivis­tyk­sen poli­tiik­ka­ver­kos­ton puheen­joh­taja, kansan­edus­taja Timo Heino­nen vasta­ten samalla opis­ke­li­ja­jär­jes­tö­jen kysy­myk­seen puolu­een kannasta luku­kausi­mak­sui­hin Suomessa.

28.1.2010

Lausunto opin­to­tuen kehit­tä­mi­sestä

Kokoo­muk­sen opin­to­tu­ki­mal­lissa paran­ne­taan opis­ke­li­jan toimeen­tu­loa ja kannus­te­taan etene­mään opin­noissa. Kokoo­mus esit­tää, että jo 2003 esitelty malli pilo­toi­daan nyt määrä­ai­kai­sesti ensi­vai­heessa yliopisto-opis­ke­li­joilla siten, että vaih­toeh­toi­nen malli on rinnak­kai­nen nyky­jär­jes­tel­mään nähden ja opis­ke­li­jat saavat valita kumman järjes­tel­män otta­vat käyt­töönsä.

Skip to content