Peruut­ta­malla ei pääse eteenpäin -äkkiryhmät - katso kuvasatoa!

Julkaistu: 14.4.11 Uutiset

Kokoo­muksen eduskun­ta­vaa­li­kam­panja huipentuu vaali­vii­kon­loppuna 15.-17.4.2011.

Perjan­taina 15.4. klo 7.00?9.00 Kokoomus järjesti eri puolilla Suomea useita kymmeniä Peruut­ta­malla ei pääse eteenpäin -suoja­tieäk­ki­ryhmiä eli ns. flash mobeja.

Katso äkkiryhmien kuvasatoa täältä:

?Flash mob on tapahtuma, jossa joukko ihmisiä kerääntyy julki­selle paikalle ja tekee ennal­ta­so­vittuna ajankohtana jotain odotta­ma­tonta. Termi tällai­sille tapah­tu­mille syntyi vuonna 2003. Tapah­tumat suunni­tellaan yleensä inter­ne­tissä, jossa kerätään osanot­tajia ja sovitaan aika, paikka ja tehtävä asia. Suomeksi termistä flash mob on käytetty nimeä äkkiryhmä.”

Ryhmiä järjes­tettiin: Tampe­reella, Imatralla, Lappeen­ran­nassa, Kotkassa, Kouvo­lassa, Kuopiossa, Rovanie­mellä, Joensuussa, Turussa, Oulussa ja Helsin­gissä.

Helsin­gissä äkkiryhmät järjes­tettiin seuraa­villa alueilla: Kaivokatu, Rauta­tientori, Hakaniemi, Manner­hei­mintie, Forumin kulma, Lasipa­latsi, Länsi­väylä, Munkki­niemen puistotie, Tuusulantie/Koskelantien risteys,
Lahdenväylä/Arabia, Vuosaaren silta.

Kaivo­ka­dulla äkkiryh­mässä olivat mukana ministeri Jan Vapaa­vuori ja puolue­sih­teeri Taru Tujunen.

Pelkästään pääkau­pun­ki­seu­dulla äkkiryh­mä­toi­minnan arvioidaan tavoit­taneen n. 300 000 suoma­laista.

Tiedostot