Kokoomus.fi / Uncategorized / Vihreällä on aina­kin viisi miljoo­naa sävyä

Vihreällä on aina­kin viisi miljoo­naa sävyä

Jokai­nen meistä tarvit­see hengi­tys­kel­poista ilmaa keuh­koi­hinsa, ja tuskinpa kellään on mitään esimer­kiksi uima­kel­poista Itämer­ta­kaan vastaan. Siksi ympä­ris­tön kannalta fiksuja tekoja tarvi­taan kaikilta, olim­mepa sitten katu­maas­tu­rilla ajavia yritys­joh­ta­jia, globa­li­saa­tio­kriit­ti­siä fenno­ve­gaa­neja tai aivan taval­li­sia suoma­lai­sia.

Arki­päi­vän vihreät teot ovat pitkään olleet merkki teki­jänsä sivis­ty­nei­syy­destä ja edis­tyk­sel­li­syy­destä. Nyt on korkea aika tehdä niistä joka­nai­sen ja ?miehen arkea, puolue­kir­jaan ja vihrey­den sävyyn katso­matta. Tarvi­taan konkreet­ti­sia tekoja, joista tulee pysy­viä toimin­ta­ta­poja, ei vain tila­päi­siä miele­nil­mai­suja tai hyviä aikeita.

Me kokoo­mus­lai­set olemme aina usko­neet, että ihmis­ten ja ympä­ris­tön kohtalo kulke­vat käsi kädessä. Siksi teot ympä­ris­tön hyväksi ovat tekoja myös ihmis­ten hyvin­voin­nin puolesta. Meidän mieles­tämme talous­kasvu on ympä­ris­tö­te­ko­jen edel­ly­tys ja vastuul­li­nen mark­ki­na­ta­lous luon­non­suo­je­li­jan työkalu. Ilman toimi­vaa taloutta ei nimit­täin ole hyvin­voin­tia, ja vain hyvin­voiva kansa­kunta pystyy toimi­maan kestä­vän kehi­tyk­sen oppien mukaan. Samoin vain menes­tyvä yritys pystyy kehit­tä­mään ympä­ris­töys­tä­väl­li­sem­piä tapoja toimia.

Tärkeintä on, että nyt alkaa tapah­tua muual­la­kin kuin juhla­pu­heissa ja että kädet teke­vät muuta­kin kuin puivat ilmaa miele­no­soi­tuk­sissa. Muutos alkaa yksi­löistä ja saa lisää puhtia reip­paasta talkooa­sen­teesta.

Lauan­taina 8.5.2010 kokoo­mus­lai­set ympäri Suomen kääri­vät hihat ja ryhty­vät ympä­ris­tö­fik­sui­hin toimiin vihreissä toivo­tal­koissa! Vihreitä toivo­tal­koita järjes­te­tään mm. Akaalla, Elimäellä, Espoossa, Helsin­gissä, Miehik­kä­lässä, Mynä­mäellä, Noor­mar­kussa, Nousiai­sissa, Oulussa, Pomar­kussa, Pukki­lassa, Juan­kos­kella, Jyväs­ky­lässä, Kaari­nassa, Kajaa­nissa, Kuopiossa, Laukaalla, Liedossa, Lohjalla, Loimaalla, Pyhtäällä, Raisiossa, Ruoko­lah­della, Ruskolla, Salossa, Seinä­joella, Säky­lässä, Toiva­kassa, Turussa, Maskussa, Ulvi­lassa, Uudes­sa­kau­pun­gissa ja Vaasassa.

Lisä­tie­toja näistä ja monista muista vihreistä talkoo­ta­pah­tu­mista löydät täältä: localhost:5000/vihreattoivotalkoot Samassa verkko-osoit­teessa voit myös mm. haas­taa ystä­väsi, työka­ve­risi tai vaikka koulu­luokka teke­mään asiat vähän ympä­ris­tö­fik­sum­malla ja vihreäm­mällä tavalla sekä lähet­tää Kokoo­muk­selle vetoo­mus halua­masi ympä­ris­tö­teon puolesta.

Terve­tu­loa! Me kaikki voimme olla vihreitä, kysy­mys on vain sävye­roista.

Lisä­tie­toja:

Puolue­sih­teeri Taru Tuju­nen, gsm 050 3579 418

Vies­tin­tä­pääl­likkö Jenni Haukio, gsm 040 7292 447

localhost:5000/vihreattoivotalkoot

6.2.2016

Petteri Orpo: Työl­li­syy­den hoidon koko­nais­vas­tuu on annet­tava kunnille

Työt­tö­myys on Suomen suurim­pia ongel­mia. On selvää, että työl­li­syy­den hoito on Suomessa epäon­nis­tu­nut, kun työt­tö­miä on lähes 378 000 ja

5.2.2016

Grahn-Laaso­nen korjaus­ve­lasta: Meille oli tärkeää, että esitys on asian­tun­ti­joi­den laatima

Opetus- ja kult­tuu­ri­mi­nis­teri Sanni Grahn-Laaso­­nen kehuu halli­tuk­sen suun­ni­tel­maa liiken­teen korjaus­ve­lan vähen­tä­mi­seksi. Kolmen vuoden aikana ties­tön ja rata­ver­kon kunnos­ta­mi­seen suun­na­taan 600

27.1.2016

Outi Mäkelä: Raide-Joke­rille yhtei­nen kyllä