Kokoomus.fi / Politiikka / Vihreällä on aina­kin viisi miljoo­naa sävyä

Vihreällä on aina­kin viisi miljoo­naa sävyä

Jokai­nen meistä tarvit­see hengi­tys­kel­poista ilmaa keuh­koi­hinsa, ja tuskinpa kellään on mitään esimer­kiksi uima­kel­poista Itämer­ta­kaan vastaan. Siksi ympä­ris­tön kannalta fiksuja tekoja tarvi­taan kaikilta, olim­mepa sitten katu­maas­tu­rilla ajavia yritys­joh­ta­jia, globa­li­saa­tio­kriit­ti­siä fenno­ve­gaa­neja tai aivan taval­li­sia suoma­lai­sia.

Arki­päi­vän vihreät teot ovat pitkään olleet merkki teki­jänsä sivis­ty­nei­syy­destä ja edis­tyk­sel­li­syy­destä. Nyt on korkea aika tehdä niistä joka­nai­sen ja ?miehen arkea, puolue­kir­jaan ja vihrey­den sävyyn katso­matta. Tarvi­taan konkreet­ti­sia tekoja, joista tulee pysy­viä toimin­ta­ta­poja, ei vain tila­päi­siä miele­nil­mai­suja tai hyviä aikeita.

Me kokoo­mus­lai­set olemme aina usko­neet, että ihmis­ten ja ympä­ris­tön kohtalo kulke­vat käsi kädessä. Siksi teot ympä­ris­tön hyväksi ovat tekoja myös ihmis­ten hyvin­voin­nin puolesta. Meidän mieles­tämme talous­kasvu on ympä­ris­tö­te­ko­jen edel­ly­tys ja vastuul­li­nen mark­ki­na­ta­lous luon­non­suo­je­li­jan työkalu. Ilman toimi­vaa taloutta ei nimit­täin ole hyvin­voin­tia, ja vain hyvin­voiva kansa­kunta pystyy toimi­maan kestä­vän kehi­tyk­sen oppien mukaan. Samoin vain menes­tyvä yritys pystyy kehit­tä­mään ympä­ris­töys­tä­väl­li­sem­piä tapoja toimia.

Tärkeintä on, että nyt alkaa tapah­tua muual­la­kin kuin juhla­pu­heissa ja että kädet teke­vät muuta­kin kuin puivat ilmaa miele­no­soi­tuk­sissa. Muutos alkaa yksi­löistä ja saa lisää puhtia reip­paasta talkooa­sen­teesta.

Lauan­taina 8.5.2010 kokoo­mus­lai­set ympäri Suomen kääri­vät hihat ja ryhty­vät ympä­ris­tö­fik­sui­hin toimiin vihreissä toivo­tal­koissa! Vihreitä toivo­tal­koita järjes­te­tään mm. Akaalla, Elimäellä, Espoossa, Helsin­gissä, Miehik­kä­lässä, Mynä­mäellä, Noor­mar­kussa, Nousiai­sissa, Oulussa, Pomar­kussa, Pukki­lassa, Juan­kos­kella, Jyväs­ky­lässä, Kaari­nassa, Kajaa­nissa, Kuopiossa, Laukaalla, Liedossa, Lohjalla, Loimaalla, Pyhtäällä, Raisiossa, Ruoko­lah­della, Ruskolla, Salossa, Seinä­joella, Säky­lässä, Toiva­kassa, Turussa, Maskussa, Ulvi­lassa, Uudes­sa­kau­pun­gissa ja Vaasassa.

Lisä­tie­toja näistä ja monista muista vihreistä talkoo­ta­pah­tu­mista löydät täältä: localhost:5000/vihreattoivotalkoot Samassa verkko-osoit­teessa voit myös mm. haas­taa ystä­väsi, työka­ve­risi tai vaikka koulu­luokka teke­mään asiat vähän ympä­ris­tö­fik­sum­malla ja vihreäm­mällä tavalla sekä lähet­tää Kokoo­muk­selle vetoo­mus halua­masi ympä­ris­tö­teon puolesta.

Terve­tu­loa! Me kaikki voimme olla vihreitä, kysy­mys on vain sävye­roista.

Lisä­tie­toja:

Puolue­sih­teeri Taru Tuju­nen, gsm 050 3579 418

Vies­tin­tä­pääl­likkö Jenni Haukio, gsm 040 7292 447

localhost:5000/vihreattoivotalkoot

25.8.2021

Vastuut­to­man talou­den­pi­don myyjänä ovat dema­rit, osta­jana keskusta – ja maksa­jana sinä

Hyvät kuuli­jat, kun Sipi­län halli­tus vuonna 2015 aloitti työnsä, Suomen talous oli epäta­sa­pai­nossa. Kevään 2015 vaali­kes­kus­te­lu­jen tärkein teema oli se,

30.7.2021

Kotou­te­taan työhön, ei työt­tö­mäksi ja tuodaan velvol­li­suuk­sia oikeuk­sien rinnalle Tiedote 23.7.2021 Julkai­su­va­paa heti Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä esit­tää muutok­sia maahan­­muutto- ja eten­kin

12.7.2021

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä: Lähi­ju­na­lii­ken­nettä koko Suomeen

Hyväk­sytty edus­kun­ta­ryh­män kokouk­sessa kevä­tis­tun­to­kau­della 2021. Lähi­ju­na­lii­ken­nettä koko Suomeen! • Kokoo­mus haluaa vahvis­taa aluei­den ja kaupun­ki­seu­tu­jen saavu­tet­ta­vuutta Suomessa.• Kokoo­mus haluaa mahdol­lis­taa