Kokoomus.fi / Julkaisut / Politiikka / EU / Meppi­ter­vei­set: Virk­ku­nen muis­tut­taa, että Turkin ongel­mia ei saa unoh­taa

Kokoo­mus­meppi Henna Virk­ku­nen muis­tut­taa, että komis­sion anta­mat kritee­rit tulee täyt­tää ennen viisu­mi­va­pau­den myön­tä­mistä Turkille.

Turkin kanssa on tärkeää tehdä yhteis­työtä esimer­kiksi pako­lais­krii­sin hoita­mi­seksi, mutta se ei saa tarkoit­taa sitä, että Euroo­passa sulje­taan silmät Turkin ongel­milta, hän sanoo. “Siellä rajoi­te­taan sanan­va­pautta, vähem­mis­töjä ei kohdella asian­mu­kai­sesti, hyvä hallinto ei toteudu. Euroop­pa­lai­set arvot eivät tällä hetkellä toteudu.”

27.9.2020

Puolue­val­tuus­tolta linjauk­sia työn, ympä­ris­tön ja ilmas­ton tilan sekä ihmi­soi­keuk­sien edis­tä­mi­sen puolesta

Kokoo­muk­sen puolue­val­tuusto käsit­teli kaksi­päi­väi­sessä kokouk­ses­saan 26.–27.9. aloit­teet, joita ei ehditty käsi­tellä Porin puolue­ko­kouk­sessa aiem­min syys­kuussa. Puolue­val­tuusto käsit­teli kaik­ki­aan 99 aloi­tetta.

8.7.2020

Kansain­vä­li­nen Suomi tuot­taa turval­li­suutta ja vakautta

Tilan­ne­kuva Maail­man­po­li­tiikka on koro­na­krii­sin seurauk­sena muut­tu­nut epäva­kaam­maksi, suur­val­ta­kil­pailu on lisään­ty­nyt ja kansain­vä­li­sen sään­tö­pe­rus­tei­sen järjes­tel­män uskot­ta­vuus on horju­nut, vaikka olemme nähneet

2.4.2020