Kokoo­muksen Orpo: Päämi­nis­te­ri­puolue kritisoi halli­tuksen verolinjaa

Julkaistu: 8.2.11 Uutiset

?Kokoomus on esittänyt halli­tuksen työlli­syyttä tukevan verolinjan jatka­mista myös ensi vaali­kau­della. Keskusta taas on asettunut vastus­tamaan itse toteut­ta­maansa verolinjaa, Orpo toteaa.

?Tällä vaali­kau­della hallitus on siirtänyt verotuksen painopis­tettä työn verot­ta­mi­sesta kulut­ta­misen verotukseen. Keskusta on ollut täysin sitou­tunut halli­tuksen yhteiseen verolinjaan. Vaalien lähes­tyessä Keskusta sumuttaa äänes­täjiä vastus­ta­malla politiikkaa, jota itse halli­tuk­sessa ajaa, Orpo sanoo.

Kasvua ja työlli­syyttä tukevan verouu­dis­tuksen jäljiltä talous kasvoi marras­kuussa 7,5%:n huippu­vauhtia. Myös työttömyys on laskenut vuoden 2006 tasolle, vaikka Suomi syöksyi vuonna 2009 itsenäi­syyden ajan syvimpään talous­pu­do­tukseen.

?Halli­tuksen työlli­syyttä tukeva linja on tuottanut tulosta. Kokoomus haluaisi jatkaa työllis­tävää verouu­dis­tusta myös ensi vaali­kau­della. Asettuuko Keskusta nyt vastus­tamaan työlli­syyttä tukevaa politiikkaa? Orpo kysyy.