Kokoomus.fi / Julkaisut / Politiikka / Kokoo­muk­sen kunta­vaa­lioh­jelma julkis­tettu

Kokoo­muk­sen kunta­vaa­lioh­jelma julkis­tettu

Kokoomus on julkistanut kuntavaaliohjelmansa puolueen virallisessa kampanjan avauksessa Hyvinkäällä 3.3.2017.

Ohjelma alkaa kysymyksellä, millainen on hyvä kunta. Vastauksena Kokoomus esittää, että se on toimiva, terve ja turvallinen. Ohjelmassa nostetaan esiin maakuntauudistuksen jälkeisen kunnan tehtäviä, jotka ovat kaikki ihmisten jokapäiväisen elämän ja sujuvan arjen kannalta erittäin tärkeitä. Kokoomus korostaa, että monet ihmisten unelmat liittyvät hyvin arkisiin ja jokapäiväisiin asioihin: Työhön, kotiin, kouluun, harrastuksiin tai vaikka yrittäjänä toimimiseen. Ne ovat tavallisia asioita, usein pieniäkin, mutta kuitenkin juuri näistä hyvä elämä koostuu.

Pohja suomalaisten arkisten unelmien ja tavoitteiden toteuttamiseen luodaan kunnissa. Siellä tehdään yrittäjille suotuisat olot toteuttaa visiotaan ja luoda työtä suomalaisille. Siellä ratkaistaan, ovatko koulut laadukkaita ja tilat terveellisiä. Kuntavaikuttajien käsissä on, onko rakennettu ympäristö toimiva ja turvallinen. Kunnissa tehtävillä päätöksillä vaikutetaan siihen, miten täysipainoista ja omatoimista elämää seniorit voivat elää heille sopivissa asuinympäristöissä.

Kokoomuksen ohjelman viestiä tuodaan esiin tavallisten kokoomuslaisten kuntavaikuttajien kasvoilla. Erilaiset kokoomuksen kuntavaaliehdokkaat eri puolilta Suomea kertovat, millaisten tavoitteiden puolesta he ovat valmiita yhdessä muiden kanssa toimimaan, jotta suomalaisista kunnista tulisi kaikille hyviä: Toimivia, terveitä ja turvallisia. Voit ladata kuntavaaliohjelman tästä.

15.12.2020

Matias Mart­ti­nen: Halli­tus käyt­te­lee veron­mak­sa­jien luot­to­kort­tia ilman suun­ni­tel­maa

Arvoisa puhe­mies, Korona on vienyt monelta työn­te­ki­jältä ja yrit­tä­jältä toimeen­tu­lon. Sosi­aali- ja terveys­pal­ve­lui­den ammat­ti­lai­sille pahe­neva tauti­ti­lanne on puoles­taan kasaa­massa kohtuu­tonta

6.12.2020

Hyvää itse­näi­syys­päi­vää!

Arvoisa kokoo­mus­lai­nen, isän­maamme Suomi täyt­tää 103 vuotta. Reilun sadan vuoden aikana Suomesta on tullut yksi maail­man vauraim­mista ja onnel­li­sim­mista maista.

1.12.2020

Kokoo­mus­me­pit: Elvy­tys­pa­ket­tia ei tule hyväk­syä ilman oikeus­val­tio­me­ka­nis­mia

Kokoo­muk­sen euro­par­la­men­taa­ri­kot Petri Sarva­maa, Sirpa Pieti­käi­nen ja Henna Virk­ku­nen esit­tä­vät huolensa tuoreista tiedoista, joiden mukaan neuvos­ton puheen­joh­ta­ja­maa Saksa on valmis teke­mään uusia kompro­mis­seja oikeus­val­tio­me­ka­nis­mista saavut­taak­seen sovun