Kokoomus.fi / Julkaisut / Politiikka / Kokoo­muk­sen kunta­vaa­lioh­jelma julkis­tettu

Kokoo­muk­sen kunta­vaa­lioh­jelma julkis­tettu

Kokoomus on julkistanut kuntavaaliohjelmansa puolueen virallisessa kampanjan avauksessa Hyvinkäällä 3.3.2017.

Ohjelma alkaa kysymyksellä, millainen on hyvä kunta. Vastauksena Kokoomus esittää, että se on toimiva, terve ja turvallinen. Ohjelmassa nostetaan esiin maakuntauudistuksen jälkeisen kunnan tehtäviä, jotka ovat kaikki ihmisten jokapäiväisen elämän ja sujuvan arjen kannalta erittäin tärkeitä. Kokoomus korostaa, että monet ihmisten unelmat liittyvät hyvin arkisiin ja jokapäiväisiin asioihin: Työhön, kotiin, kouluun, harrastuksiin tai vaikka yrittäjänä toimimiseen. Ne ovat tavallisia asioita, usein pieniäkin, mutta kuitenkin juuri näistä hyvä elämä koostuu.

Pohja suomalaisten arkisten unelmien ja tavoitteiden toteuttamiseen luodaan kunnissa. Siellä tehdään yrittäjille suotuisat olot toteuttaa visiotaan ja luoda työtä suomalaisille. Siellä ratkaistaan, ovatko koulut laadukkaita ja tilat terveellisiä. Kuntavaikuttajien käsissä on, onko rakennettu ympäristö toimiva ja turvallinen. Kunnissa tehtävillä päätöksillä vaikutetaan siihen, miten täysipainoista ja omatoimista elämää seniorit voivat elää heille sopivissa asuinympäristöissä.

Kokoomuksen ohjelman viestiä tuodaan esiin tavallisten kokoomuslaisten kuntavaikuttajien kasvoilla. Erilaiset kokoomuksen kuntavaaliehdokkaat eri puolilta Suomea kertovat, millaisten tavoitteiden puolesta he ovat valmiita yhdessä muiden kanssa toimimaan, jotta suomalaisista kunnista tulisi kaikille hyviä: Toimivia, terveitä ja turvallisia. Voit ladata kuntavaaliohjelman tästä.

14.11.2020

Anna-Kaisa Ikonen: Kokoo­mus ei puolu­eena kannata huumei­den lail­lis­ta­mista

Viikon­lo­pun aikana keskus­te­lua on herät­tä­nyt Kokoo­muk­sen Nuor­ten Liiton uusi tavoi­teoh­jelma, jossa ehdo­te­taan mm. kanna­bik­sen lail­lis­ta­mista. Kokoo­muk­sen vara­pu­heen­joh­taja, kansan­edus­taja Anna-Kaisa Ikonen

13.11.2020