Kokoomus.fi / Julkaisut / Politiikka / Kokoo­muk­sen kunta­vaa­lioh­jelma julkis­tettu

Kokoo­muk­sen kunta­vaa­lioh­jelma julkis­tettu

Kokoomus on julkistanut kuntavaaliohjelmansa puolueen virallisessa kampanjan avauksessa Hyvinkäällä 3.3.2017.

Ohjelma alkaa kysymyksellä, millainen on hyvä kunta. Vastauksena Kokoomus esittää, että se on toimiva, terve ja turvallinen. Ohjelmassa nostetaan esiin maakuntauudistuksen jälkeisen kunnan tehtäviä, jotka ovat kaikki ihmisten jokapäiväisen elämän ja sujuvan arjen kannalta erittäin tärkeitä. Kokoomus korostaa, että monet ihmisten unelmat liittyvät hyvin arkisiin ja jokapäiväisiin asioihin: Työhön, kotiin, kouluun, harrastuksiin tai vaikka yrittäjänä toimimiseen. Ne ovat tavallisia asioita, usein pieniäkin, mutta kuitenkin juuri näistä hyvä elämä koostuu.

Pohja suomalaisten arkisten unelmien ja tavoitteiden toteuttamiseen luodaan kunnissa. Siellä tehdään yrittäjille suotuisat olot toteuttaa visiotaan ja luoda työtä suomalaisille. Siellä ratkaistaan, ovatko koulut laadukkaita ja tilat terveellisiä. Kuntavaikuttajien käsissä on, onko rakennettu ympäristö toimiva ja turvallinen. Kunnissa tehtävillä päätöksillä vaikutetaan siihen, miten täysipainoista ja omatoimista elämää seniorit voivat elää heille sopivissa asuinympäristöissä.

Kokoomuksen ohjelman viestiä tuodaan esiin tavallisten kokoomuslaisten kuntavaikuttajien kasvoilla. Erilaiset kokoomuksen kuntavaaliehdokkaat eri puolilta Suomea kertovat, millaisten tavoitteiden puolesta he ovat valmiita yhdessä muiden kanssa toimimaan, jotta suomalaisista kunnista tulisi kaikille hyviä: Toimivia, terveitä ja turvallisia. Voit ladata kuntavaaliohjelman tästä.

15.4.2021

Senio­rit ovat yhteis­kun­nassa merkit­tävä voima­vara

Me senio­rit emme suin­kaan ole yhteis­kun­nalle vain taakka tai rasite. Päin­vas­toin, me olemme aktii­vi­sia osal­lis­tu­jia ja tärkeä voima­vara omilla paik­ka­kun­nil­lamme.

9.3.2021

Maakun­ta­hal­linto huonon­taa senio­rei­den palve­luja

Me ikäih­mi­set haluamme elää mahdol­li­sim­man terveinä ja toimin­ta­ky­kyi­sinä. Haluamme ympä­ril­lemme hyviä, rakas­ta­via ihmi­siä, mutta haluamme myös päät­tää asiois­tamme itse. Talou­del­li­nen

23.1.2021