Kokoomus.fi / Julkaisut / Politiikka / Kokoo­muk­sen kunta­vaa­lioh­jelma julkis­tettu

Kokoo­muk­sen kunta­vaa­lioh­jelma julkis­tettu

Kokoomus on julkistanut kuntavaaliohjelmansa puolueen virallisessa kampanjan avauksessa Hyvinkäällä 3.3.2017.

Ohjelma alkaa kysymyksellä, millainen on hyvä kunta. Vastauksena Kokoomus esittää, että se on toimiva, terve ja turvallinen. Ohjelmassa nostetaan esiin maakuntauudistuksen jälkeisen kunnan tehtäviä, jotka ovat kaikki ihmisten jokapäiväisen elämän ja sujuvan arjen kannalta erittäin tärkeitä. Kokoomus korostaa, että monet ihmisten unelmat liittyvät hyvin arkisiin ja jokapäiväisiin asioihin: Työhön, kotiin, kouluun, harrastuksiin tai vaikka yrittäjänä toimimiseen. Ne ovat tavallisia asioita, usein pieniäkin, mutta kuitenkin juuri näistä hyvä elämä koostuu.

Pohja suomalaisten arkisten unelmien ja tavoitteiden toteuttamiseen luodaan kunnissa. Siellä tehdään yrittäjille suotuisat olot toteuttaa visiotaan ja luoda työtä suomalaisille. Siellä ratkaistaan, ovatko koulut laadukkaita ja tilat terveellisiä. Kuntavaikuttajien käsissä on, onko rakennettu ympäristö toimiva ja turvallinen. Kunnissa tehtävillä päätöksillä vaikutetaan siihen, miten täysipainoista ja omatoimista elämää seniorit voivat elää heille sopivissa asuinympäristöissä.

Kokoomuksen ohjelman viestiä tuodaan esiin tavallisten kokoomuslaisten kuntavaikuttajien kasvoilla. Erilaiset kokoomuksen kuntavaaliehdokkaat eri puolilta Suomea kertovat, millaisten tavoitteiden puolesta he ovat valmiita yhdessä muiden kanssa toimimaan, jotta suomalaisista kunnista tulisi kaikille hyviä: Toimivia, terveitä ja turvallisia. Voit ladata kuntavaaliohjelman tästä.

30.7.2021

Kotou­te­taan työhön, ei työt­tö­mäksi ja tuodaan velvol­li­suuk­sia oikeuk­sien rinnalle Tiedote 23.7.2021 Julkai­su­va­paa heti Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä esit­tää muutok­sia maahan­­muutto- ja eten­kin

12.7.2021

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä: Lähi­ju­na­lii­ken­nettä koko Suomeen

Hyväk­sytty edus­kun­ta­ryh­män kokouk­sessa kevä­tis­tun­to­kau­della 2021. Lähi­ju­na­lii­ken­nettä koko Suomeen! • Kokoo­mus haluaa vahvis­taa aluei­den ja kaupun­ki­seu­tu­jen saavu­tet­ta­vuutta Suomessa.• Kokoo­mus haluaa mahdol­lis­taa

23.6.2021

Efter histo­risk valframgång är Samlings­par­tiet nästs­törsta partiet i Folk­tin­get I samband med kommu­nal­va­let ordna­des också val till Svenska Finlands Folk­ting.