Kokoomus.fi / Uncategorized / Grahn-Laaso­nen korjaus­ve­lasta: Meille oli tärkeää, että esitys on asian­tun­ti­joi­den laatima

Opetus- ja kult­tuu­ri­mi­nis­teri Sanni Grahn-Laaso­nen kehuu halli­tuk­sen suun­ni­tel­maa liiken­teen korjaus­ve­lan vähen­tä­mi­seksi. Kolmen vuoden aikana ties­tön ja rata­ver­kon kunnos­ta­mi­seen suun­na­taan 600 miljoo­naa euroa.

“Kokoo­mus on erit­täin tyyty­väi­nen Liiken­ne­vi­ras­ton asian­tun­ti­joi­den valmis­te­le­maan koko­nai­suu­teen, ja olemme hyväk­sy­neet sen muut­tu­mat­to­mana. Meille oli tärkeää, että esitys on asian­tun­ti­joi­den laatima eikä sitä ole poliit­ti­sesti peuka­loitu”, Grahn-Laaso­nen sanoo.

“Teiden kuntoa ja liiken­ne­tur­val­li­suutta paran­ne­taan lähes 200 hank­keella ympäri Suomea. Parem­mat liiken­neyh­tey­det helpot­ta­vat ihmis­ten arkea ja liik­ku­mista ja tuovat Suomeen uutta työtä ja elin­voi­maa.”

“Ties­tön, silto­jen ja rato­jen kunnos­ta­mi­seksi käyn­nis­te­tään satoja hank­keita, jotka tuovat urakoita yrityk­sille ja lisää työtä. Monilla paik­ka­kun­nilla eten­kin alem­mat tieyh­tey­det ovat huonossa kunnossa ja hait­taa­vat monien yritys­ten toimin­taa. Siksi on hienoa, että yritys­ten toiveet on otettu nyt valmis­te­lussa huomioon”, sanoo Grahn-Laaso­nen.

Grahn-Laaso­nen kiit­tää edel­li­sen halli­tuk­sen liiken­ne­mi­nis­te­riä Paula Risik­koa, joka käyn­nisti työn, sekä nykyistä liiken­ne­mi­nis­te­riä Anne Berne­riä.

6.2.2016

Petteri Orpo: Työl­li­syy­den hoidon koko­nais­vas­tuu on annet­tava kunnille

Työt­tö­myys on Suomen suurim­pia ongel­mia. On selvää, että työl­li­syy­den hoito on Suomessa epäon­nis­tu­nut, kun työt­tö­miä on lähes 378 000 ja

27.1.2016