Kokoomus.fi / Julkaisut / Politiikka / Grahn-Laaso­nen korjaus­ve­lasta: Meille oli tärkeää, että esitys on asian­tun­ti­joi­den laatima

Opetus- ja kult­tuu­ri­mi­nis­teri Sanni Grahn-Laaso­nen kehuu halli­tuk­sen suun­ni­tel­maa liiken­teen korjaus­ve­lan vähen­tä­mi­seksi. Kolmen vuoden aikana ties­tön ja rata­ver­kon kunnos­ta­mi­seen suun­na­taan 600 miljoo­naa euroa.

“Kokoo­mus on erit­täin tyyty­väi­nen Liiken­ne­vi­ras­ton asian­tun­ti­joi­den valmis­te­le­maan koko­nai­suu­teen, ja olemme hyväk­sy­neet sen muut­tu­mat­to­mana. Meille oli tärkeää, että esitys on asian­tun­ti­joi­den laatima eikä sitä ole poliit­ti­sesti peuka­loitu”, Grahn-Laaso­nen sanoo.

“Teiden kuntoa ja liiken­ne­tur­val­li­suutta paran­ne­taan lähes 200 hank­keella ympäri Suomea. Parem­mat liiken­neyh­tey­det helpot­ta­vat ihmis­ten arkea ja liik­ku­mista ja tuovat Suomeen uutta työtä ja elin­voi­maa.”

“Ties­tön, silto­jen ja rato­jen kunnos­ta­mi­seksi käyn­nis­te­tään satoja hank­keita, jotka tuovat urakoita yrityk­sille ja lisää työtä. Monilla paik­ka­kun­nilla eten­kin alem­mat tieyh­tey­det ovat huonossa kunnossa ja hait­taa­vat monien yritys­ten toimin­taa. Siksi on hienoa, että yritys­ten toiveet on otettu nyt valmis­te­lussa huomioon”, sanoo Grahn-Laaso­nen.

Grahn-Laaso­nen kiit­tää edel­li­sen halli­tuk­sen liiken­ne­mi­nis­te­riä Paula Risik­koa, joka käyn­nisti työn, sekä nykyistä liiken­ne­mi­nis­te­riä Anne Berne­riä.

5.2.2024

Anna-Kaisa Ikonen: “Kai me pystymme parem­paan kuin yhteen sola­riu­miin?”

Millaista olisi yritys­ten, kuntien tai hyvin­voin­tia­luei­den työ, jos todella uskal­tai­simme kokeilla, selviäm­mekö hieman pienem­mällä normi­tuk­sella? Nyt on elämämme tilai­suus, kirjoit­taa

4.12.2023

Pirjo Mäljä Hämeen Kokoo­muk­sen toimin­nan­joh­ta­jaksi, Joonas Pulliai­nen puolu­een euro­vaa­li­koor­di­naat­to­riksi

Kokoo­muk­sen puolue­hal­li­tus on valin­nut HTM Pirjo Mäljän Hämeen Kokoo­muk­sen toimin­nan­joh­ta­jaksi 2.1.2024 alkaen. Mäljä siir­tyy tehtä­vään Euroo­pan parla­men­tin avus­ta­jan tehtä­västä. Hänellä on pitkä