Risikko: Sote-lakiryhmään lisää perusterveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden asiantuntemusta

”Peruspalveluministerin nimeämässä työryhmässä korostuu liikaa erikoissairaanhoidon osuus. Työryhmään tarvitaan jäseniksi lisää perusterveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden asiantuntijoita. Tarkoitushan on tehdä uudistus, joka vahvistaa perusterveydenhuoltoa ja sosiaalihuoltoa”, toteaa Risikko.

Sosiaali- ja terveyspoliittisen ministerityöryhmän kokouksessa perjantaina 5.4. käytiin keskustelu peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin nimittämän työryhmän kokoonpanosta.

-Ministeriryhmän kokouksessa todettiin, että peruspalveluministerille toimitetaan täydennysesityksiä asiantuntijoista mahdollisimman pian. Peruspalveluministeri tuo täydennetyn työryhmän kokoonpanon seuraavaan sosiaali- ja terveyspoliittiseen ministerityöryhmään tiedoksi. Samoin sovittiin, että työryhmän toimiaikaa pidennetään, sanoo Risikko.

Nimitetyn työryhmän tehtävänä on valmistella esitys uudeksi sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämislaiksi.