Kokoomus.fi / Julkaisut / Tiedote / Lyydia Ylönen Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryh­män ympä­ris­tö­po­liit­ti­seksi asian­tun­ti­jaksi

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä on valin­nut ympä­ris­tö­po­liit­ti­seksi asian­tun­ti­jak­seen Lyydia Ylösen. Hän aloit­taa tehtä­vässä 1.7.2021.

Ylönen on koulu­tuk­sel­taan metsän­hoi­taja (MMM) ja hänellä on moni­puo­li­nen tausta erilai­sista poli­tii­kan tehtä­vistä. Tällä hetkellä Ylönen työs­ken­te­lee Helsin­gin Kokoo­muk­sen projek­ti­pääl­lik­könä, vastuul­laan eten­kin Juhana Vartiai­sen pormes­ta­ri­kam­pan­jaan liit­ty­vät asiat.

Aiem­min hän on työs­ken­nel­lyt mm. ulko­maan­kauppa- ja kehi­tys­mi­nis­teri Anne-Mari Viro­lai­sen, sisä­mi­nis­teri Paula Risi­kon sekä Helsin­gin kaupun­gin kasva­tuk­sesta ja koulu­tuk­sesta vastaa­van apulais­por­mes­ta­rin Pia Paka­ri­sen erityi­sa­vus­ta­jana. Ylösellä on taus­taa myös mm. edun­val­von­nan ja yhteis­kun­ta­suh­tei­den sekä metsä­alan työteh­tä­vistä.

13.1.2024

Kokoo­mus nimitti uuden puolue­hal­li­tuk­sen ja kaksi uutta euro­vaa­lieh­do­kasta

Susanna Kisne­rin (Pohjois-Pohjan­maa) ja Ted Apte­rin (Helsinki) nimi­tys nostaa kokoo­muk­sen tähän mennessä nimet­ty­jen euro­vaa­lieh­dok­kai­den määrän kahdek­saan. Helsin­gissä Bottalla lauan­taina kokoon­tu­nut kokoo­muk­sen puolue­val­tuusto nimesi

4.12.2023