Kokoomus.fi / Julkaisut / Tiedote / Kokoo­muk­sen kunnia­pu­heen­joh­taja Ilkka Suomi­nen on kuol­lut

Kokoo­muk­sen kunnia­pu­heen­joh­taja Ilkka Suomi­nen on kuol­lut

Minis­teri, kokoo­muk­sen kunnia­pu­heen­joh­taja Ilkka Suomi­nen on kuol­lut. Suomi­nen kuoli koto­naan 83-vuoti­aana.

Suomi­nen toimi Kansal­li­sen Kokoo­muk­sen puheen­joh­ta­jana vuosina 1979-1991 ja kauppa- ja teol­li­suus­mi­nis­te­rinä 1987-1991. Kansan­edus­taja hän oli kahdesti: vuosina 1970-1975 ja vuosina 1983-1994. Suomi­nen toimi myös edus­kun­nan puhe­mie­henä. Euroo­pan parla­men­tin jäsen Suomi­nen oli 1999-2004.

Kokoo­mus muis­taa Suomista lämmöllä ja kiitol­li­suu­della ja ottaa osaa omais­ten suruun.

Kansal­li­nen Kokoo­mus rp

29.10.2023

Kokoo­mus nimesi ensim­mäi­set ehdok­kaat 2024 euro­vaa­lei­hin

Kokoo­muk­sen puolue­val­tuusto on nimen­nyt puolu­een ensim­mäi­set kuusi ehdo­kasta ensi kesä­kuun euro­vaa­lei­hin. Nime­tyt ovat Mika Kaso­nen, Maria Miala, Sirpa Pieti­käi­nen, Aura