Juhla­vuoden kotimaiset Tirppa-tuotteet – kokoomus.fi
Juhla­vuoden kotimaiset Tirppa-tuotteet

Julkaistu: 22.08.2018 Tiedote

Kokoo­muksen juhla­vuoden Tirppa – leikki­syyttä ja eleganssia samassa kuosissa.

Kokoomus 100

Kokoo­muksen juhla­vuoden kunniaksi tehdyt tuotteet on suunni­teltu ja valmis­tettu ekolo­gi­sesti Suomessa, kotimaista käsityö­taitoa vaalien. Lisämaus­teensa kotimaiseen tuote­sarjaan tuovat perulaiset kehity­syh­teis­työtä tukevat korva­korut. Tirppa-kangasta on saatavana metri­ta­varana sekä Suonen­joella ommel­tuina valmis­tuot­teina.

Tirppa-kangas on painettu käsin Forssassa, perin­teik­käällä vanhalla Finlay­sonin tehda­sa­lu­eella. Rykkeri-työti­lassa kankaat painetaan käsiteol­li­sella laaka­pai­no­me­ne­tel­mällä. Laadukas, 100 % puuvil­lainen kangas on peräisin Kazaks­ta­nista ja 100 % puuvil­laiset mustat kankaiset osat Indone­siasta.

Tirppa-kuosi

Puhdasta iloa ja elinvoimaa. Leikkisää hieno­va­rai­suutta. Kokoo­muksen 100-vuotista historiaa juhlistava Tirppa symboloi uutta aikakautta – unohta­matta aiempaa.

Kuosissa on tyyli­telty ruiskukka ja sen nuppuja. Itse tirppa hehkuu keltaisena, pyrstössään ja rinnassaan hivenen violettia. Se muistuttaa 2000-luvun ensim­mäisen vuosi­kym­menen huippusuo­si­tusta, sympaat­ti­sesta toivon linnusta.

– Tirppa-kuosissa on ponnis­tavaa elämän­voimaa. Tirppa-kuosin keski­pis­teenä on leikkisä, sympaat­tinen ja selvästi mielissään oleva lintunen vaelta­massa ruiskukkien lomassa. Violetti antaa ripauksen eleganssia, joka yhdistyy iloiseen keltaiseen. Halusin ilmentää värien käytöllä puolu­eemme uutta, aiempaa avoimempaa ja rohkeampaa aikakautta. Lisäksi halusin nostaa esiin perin­teisiä, suosittuja elementtejä puolu­eemme hienosta histo­riasta, kuvailee kuosin suunni­tellut Kristian Tervo. Hän työsken­telee kokoo­muksen puolue­toi­mis­tolla graafikkona.

Tästä
ostok­sille