Kokoomus.fi / Julkaisut / Politiikka / EU / Jyrki Katai­sesta EPP:n vara­pu­heen­joh­taja

Jyrki Katai­sesta EPP:n vara­pu­heen­joh­taja

Euroo­pan komis­sion vara­pu­heen­joh­taja, Kokoo­muk­sen enti­nen puheen­joh­taja Jyrki Katai­nen on valittu Euroo­pan kansan­puo­lu­een EPP:n vara­pu­heen­joh­ta­jaksi. Katai­nen valit­tiin vara­pu­heen­joh­ta­jaksi Euroo­pan keskus­ta­oi­keis­to­lai­set puolu­eet yhdis­tä­vän EPP:n puolue­ko­kouk­sessa tors­taina Madri­dissa.

”Haluan raken­taa EPP:tä Kokoo­muk­sen arvo­poh­jalta eli sivis­tyk­sen, kannus­ta­mi­sen, suvait­se­vai­suu­den ja vahvan talous­po­li­tii­kan kautta”, Katai­nen sanoi.

EPP:n puheen­joh­ta­jis­ton kausi on kolmi­vuo­ti­nen. Katai­nen on aiem­min toimi­nut EPP:n vara­pu­heen­joh­ta­jana vuosina 2006-2012.

29.5.2024

Kokoo­mus teki kolme nimi­tystä puolue­toi­mis­tolle

Kokoo­mus on tehnyt kolme uutta rekry­toin­tia puolue­toi­mis­tolle Helsin­kiin.  Kokoo­mus on nimit­tä­nyt ohjel­ma­pääl­li­köksi Jere­mias Nurme­lan. Nurmela siir­tyy puolue­toi­mis­tolle Helsin­gin apulais­por­mes­ta­rin poliit­ti­sen erityi­sa­vus­ta­jan tehtä­vistä.

27.5.2024

Sauli Seit­ten­ranta: ”Lääke­pula on turval­li­suusuhka”

2021 rahti­laiva tukki Suezin kana­van. 2022 Kiinan rajut koro­na­ra­joi­tuk­set johti­vat Shang­hain ja Shenz­he­nin tehtai­den ja sata­mien kapa­si­tee­tin laskuun. 2024 huthi­ka­pi­nal­lis­ten

24.5.2024