Kokoomus.fi / Kiina

Kiina

19.10.2022

Talous­va­lio­kun­nan puheen­joh­taja Sanni Grahn-Laaso­nen: Euroo­pan on herät­tävä Kiina-riskiin

Käsit­te­lemme Suomen histo­rian ensim­mäistä huol­to­var­muus­se­lon­te­koa aikana, jolloin ensin globaali pande­mia ja sitten Venä­jän odot­ta­ma­ton raaka hyök­käys­sota Ukrai­naan ovat tehneet maail­mas­tamme näky­västi epävar­mem­man ja uhkaa­vam­man. Suoma­lais­ten arjen turval­li­suu­den­tunne on heiken­ty­nyt.

25.3.2020

Henna Virk­ku­nen: Kiinan on lope­tet­tava villie­läin­kauppa

Euro­par­la­men­taa­rikko Henna Virk­ku­nen (kok.) vaatii Kiinaa sulke­maan villie­läin­to­rinsa ja kiel­tä­mään villie­läin­kau­pan pysy­västi. Virk­ku­nen on jättä­nyt aiheesta kirjal­li­sen kysy­myk­sen Euroo­pan komis­siolle,

28.2.2019