Kokoomus.fi / Meppi­ter­vei­set: Pieti­käi­nen muis­tut­taa, että inno­vaa­tiot tuke­vat kestä­vää maata­lous­tuo­tan­toa

Uudet inno­vaa­tiot ja uusi tekno­lo­gia tekee maata­lous­tuo­tan­nosta yhä ympä­ris­töys­tä­väl­li­sem­pää.

Sirpa Pieti­käi­nen muis­tut­taa, että sen avulla myös kulut­taja voi saada yhä täsmäl­li­sem­pää tietoa ruokansa alku­pe­rästä. Hän kuiten­kin toteaa, että laske­vien tuot­ta­ja­hin­to­jen valli­tessa raken­ne­muu­tok­sen teke­mi­nen on hanka­laa ja peli­va­raa maata­lou­den uudis­ta­mi­seen on vähän. ”Pitäisi kyetä tuplaa­maan resurs­sit luomu­tuo­tan­non tuke­mi­seen”, toteaa Pieti­käi­nen. Hän kysyy myös miksi puutar­ha­tuo­tan­non tukia on leikattu, vaikka ihmis­ten kulu­tus­tot­tu­muk­set ovat muut­tu­neet juuri niiden suun­taan.

21.2.2024

Timo Heino­nen: Suomen viesti Natossa on selkeä: kannamme vastuumme ja tuotamme turval­li­suutta.

Kokoo­muk­sen ryhmä­pu­heen­vuoro valtio­neu­vos­ton selon­te­koon edus­kun­nalle Puolus­tus­voi­mien osal­lis­tu­mi­sesta Naton rauhan ajan yhtei­sen puolus­tuk­sen tehtä­viin vuonna 2024. Muutok­set puhut­taessa mahdol­li­sia. Me liityimme

21.2.2024

Pekka Toveri: Vank­ku­ma­ton ja horju­ma­ton tuki Ukrai­nalle on elinehto Euroo­pan turval­li­suu­delle

Kokoo­muk­sen ryhmä­puhe ajan­koh­tais­kes­kus­te­lussa Ukrai­nan tilan­teesta. Muutok­set puhut­taessa mahdol­li­sia. Arvoisa puhe­mies,  Slava Ukraini. Kunnia Ukrai­nalle.  728 päivää sitten Venäjä käyn­nisti hyök­käys­so­dan

20.2.2024

Saara-Sofia Sirén: Työmark­ki­na­uu­dis­tuk­sia ei tehdä ketään vastaan, vaan Suomen puolesta.

Kokoo­muk­sen ryhmä­pu­heen­vuoro väli­ky­sy­myk­seen halli­tuk­sen aiheut­ta­masta työmark­ki­na­kaa­ok­sesta. Muutok­set puhut­taessa mahdol­li­sia. Suoma­lai­sessa yhteis­kun­nassa työmark­ki­na­jär­jes­töillä on tärkeä rooli työeh­to­so­pi­mus­ten neuvot­te­li­joina. TES-neuvot­­te­­luissa työn­te­ki­jöille pyri­tään