Liity Kokoomukseen

Tehdään yhdessä parempi Suomi

Nykyaikana epävarmuus ei ole poikkeus, vaan pikemminkin vallitseva olotila. Asioiden muuttumattomuus ei ole enää turvallisuuden lähde, vaan turvallisuuden tunne syntyy kyvystä elää muutoksen mukana ja hyödyntää sen tarjoamat mahdollisuudet. Jos vesi ei virtaa, se menee pilalle. Siksi Kokoomus haluaa uudistaa Suomea.

Suomen on oltava huomenna hyvä paikka tehdä työtä ja työllistää, yrittää ja omistaa, kouluttautua,
innovoida ja investoida, kehittää uutta ja uudistaa vanhaa, onnistua. Tätä kautta syntyy mahdollisuus
niin toimivaan terveydenhuoltoon, hyvään hoivaan kuin laadukkaaseen koulutukseen.

Me poliitikot emme voi rakentaa kenenkään elämää valmiiksi tai estää murheiden syntymistä. Voimme
ohjata päätöksillämme Suomea suuntaan, joka antaa ihmisille uskon tulevaisuuteen. Erilaisten ihmisten
tarinat vahvistavat ajatteluamme.

Sinulla on varmasti ajatus siitä, millainen on parempi Suomi. Tule mukaan ja kerro se meille.

Kokoomuksen jäseneksi liittyminen on nyt entistä helpompaa. Klikkaa asuinaluettasi viereisellä kartalla ja tule mukaan toimintaamme!

Liitykokoomukseen.fi

Voit myös ladata, tulostaa ja postittaa liittymislomakkeen (PDF: jasenlomake-suomi, jasenlomake-sve).

Kokoomusaktiivit Tony & Aulikki

Pohjois-Karjalasta kajahtaa: Aulikki Sihvonen ja Tony Kuntsi kertovat omasta kokoomuslaisuudestaan. Kuvassa oikealla myös Petri Rytkönen.

Miten, milloin ja miksi te liityitte Kokoomukseen?

Aulikki: Kokoomukseen tulin mukaan jo reilut kuusitoista vuotta sitten. Silloin olin jo löytänyt unelma-ammattini auttajana ja saanut vakituisen paikan sairaanhoitajana leikkaussalissa. Lapseni olivat pieniä, ja asuntolainaa oli paljon. Silloin tuntui, että yhteiskunnasta ja aivan lähipiiristäni löytyi asioita, jotka kaipasivat muutosta. Se toimi sopivana sytyttimenä hakeutua mukaan mukavaan vaikuttajien porukkaan. Olen aina ollut oma-aloitteinen. Niin myös tässä tapauksessa: neljä valtuustokautta sitten ihan itse ilmoittauduin kunnallisvaaleihin ehdolle ilman houkuttelua.

Tony: Vaikuttamisen palo yhteiskuntamme asioihin kasvoi minussa lukioaikoina toimiessani mm. oppilaskunnan hallituksen puheenjohtajana. Liityin Kokoomukseen vuoden 2008 alussa päästäkseni kunnallisvaaleissa ehdolle Kokoomuksen listalle kotikunnassani Joensuussa.

Miten kokoomuslaisuus näkyy sinun jokapäiväisessä elämässäsi?

Aulikki: Monesti minulta on kysytty, että miksi olen lähtenyt mukaan Kokoomukseen. Valinta omalta osaltani oli selvä. Halusin olla mukana sellaisessa porukassa, joka arvostaa mielipiteitäni ja joka uskoo siihen, että ihminen itse kantaa suurimman vastuun omasta elämästään ja omista tekemisistään. Vuosien varrella on ehtinyt olla ehdolla moniin luottamustehtäviin. Aina ei ole tullut menestystä, mutta kokemusta on kertynyt ja vaalityötä on saanut tehdä sitäkin enemmän!

Tony: Minulle Kokoomus edustaa ennen kaikkea vastuuta: vastuuta itsestäni ja myös niistä, jotka eivät pärjää omillaan. Koko ajatusmaailmani pohjautuu hyvin paljon juuri vastuun kantamiseen. Olen myös joukkuepelaaja henkeen ja vereen. Nuo kaksi asiaa määrittävät minun tekemisiäni niin arkena kuin pyhänä aamusta iltaan.

Kokoomus on siis aikaa vievä harrastus. Jääkö teillä aikaa muiden asioiden harrastamiseen?

Aulikki: On totta, että useat kunnalliset ja maakunnalliset luottamustoimet vievät aikaa, mutta toisaalta ne antavat kokemuksia, joita ei muualta saa. Olen aina ajatellut, että on parempi tehdä yhdessä kuin valittaa yksin. Toki pyrin lataamaan akkujani mahdollisimman paljon mökilläni luonnon keskellä.

Tony: Kokoomuksen lisäksi aikaa päivistäni vievät kesäisin kalastus Pohjanmaalla sukuni mökillä ja talvisin Englannin Valioliiga -joukkueen Arsenalin pelien seuraaminen. Matkustaminen kuuluu myös harrastuksiini, mutta se on sen verran kallista puuhaa, että sitä tulee tehtyä yleensä kerran vuoteen. Tämän vuoden kohteena oli Lontoo, ja siellä tuli nähtyä kaikki ne tärkeimmät nähtävyydet lyhyellä viiden päivän visiitillä. Kyllä arkeen siis mahtuu ns. tavallistakin elämää, tosin kokoomuslaisuus tekee siitä mielenkiintoisempaa!

Kertokaa joku hauska muisto kenttätyöstä!

Aulikki:  Muistan kuinka olin ensimmäistä kertaa ehdolla eduskuntavaaleihin vuonna 2003. Kampanjani avajaiset pidettiin suunnitellusti uudenvuodenaattona ilotulituksineen. Silloin pakkasta oli reilut 34 astetta. Silloinkaan kampanjakoneisto ei hyytynyt, vaikka autot hyytyivätkin. Uskollinen kampanjatiimi ystävineen ja uskolliset kannattajat eivät  jättäneet minua silloinkaan, vaan olivat paukkupakkasella rinnallani kampanjaa avaamassa. Samat ihmiset uskovat minuun edelleen ja ovat sitä mieltä, että niin toimintatapani kuin puolueeni ovat oikealla tiellä.

Tony: Olimme Uimaharjussa K-kaupan pihassa pitämässä vaalitelttaa viime eduskuntavaaleissa. Samaan aikaan oli sattunut paikalle maakuntamme lihajalostamoyrittäjä myymään tuotteitaan. Meidän vaalitelttamme tarjottavat tulivat viereisestä leipomomyymälästä ja istuvan kansanedustaja Pekka Ravin matkailuauton edustalla grillattiin makkaraa.

Hetken me siinä mietimme yhteistuumin, kuinka kaikki sovimme siihen, niin ettei kenellekään jää mitään hampaankoloon. Saimme sovittua mihin kukin asettuu pihalle. Ostettiin tarjottavat makkarat sitten tietenkin kyseiseltä lihajalostamoyrittäjältä.

Päivän mittaan eräs iäkkäämpi rouva sitten kysyi lihanjalostusyrittäjältä, että eikös Kokoomus haittaa hänen myyntiään läsnäolollaan. Yrittäjä vastasi kertomalla, miten Kokoomuksen kanssa oli helppo sopia asiat ja kuinka Kokoomus tuki yrittäjää hankkimalla grillattavat tuotteet häneltä. Hän myös jatkoi toteamalla, että juuri siksi hänen valintansa on Kokoomus.