Terhi Leena Maria Simo­nen-Joki­nen

Eläinlääketieteen tohtori, hallintotieteiden maisteri

Olen koulu­tuk­sel­tani eläin­lää­käri sekä hallin­to­tie­tei­den mais­teri. Työs­ken­te­len nykyi­sin valtion­hal­lin­nossa, aikai­sem­min olen ollut yrit­tä­jänä pari­sen kymmentä vuotta. Yrit­tä­mi­nen jatkuu edel­leen sivu­toi­mi­sesti. Perhee­seeni kuuluu avio­mies ja kolme lasta, joista kaksi vanhinta ovat jo täysi-ikäi­siä. Olen toimi­nut aiem­min kolme kautta kunnal­lis­po­li­tii­kassa, valtuu­tet­tuna ja viimei­sen kauden kunnan­hal­li­tuk­sessa. Koke­musta on myös maakun­ta­lii­ton halli­tuk­sesta yhden kauden ajan. Nykyi­sin toimin hyvin­voin­tia­lu­een valtuu­tet­tuna. Edus­kun­ta­vaa­leissa olen ehdok­kaana toista kertaa.

Lahjoita