Mia Laiho

Kansanedustaja, LT, erikoislääkäri

Olen kansan­edus­taja ja kolmen lapsen äiti. Koulu­tuk­seni on LT, sisä­tau­tien erikois­lää­käri, eMBA. Toimin Länsi-Uuden­maan hyvin­voin­tia­lu­een alue­hal­li­tuk­sen ja Lasten­lii­ton puheen­joh­ta­jana. Edus­kun­nassa vaiku­tan sosi­aali-ja terveys­va­lio­kun­nan varapj:nä sekä sivis­tys­va­lio­kun­nassa. Ennen edus­kun­taa johdin Suomen suurim­pia päivys­tyk­siä ja sosi­aali- ja krii­si­päi­vys­tystä. Resep­tini: - Järkevä talou­den­hoito ja moni­tuot­ta­juus - Hoitoon­pääsy ja jatku­vuus omatii­mi/o­ma­lää­käri-mallilla -Turval­li­suu­desta ei tingitä - Koulu­tuk­sen ja tutki­muk­sen rahoi­tus turva­taan -Työn­teko aina kannat­ta­vaksi

Lahjoita