Lasse Lehto­nen

Professori, diagnostiikkajohtaja

Olen ollut vuosia mukana tervey­den­huol­lon johto­teh­tä­vissä sekä alan asian­tun­ti­ja­teh­tä­vissä niin Suomessa kuin Euroo­pan unio­nissa. Lääkä­rin­vas­taan­ot­toa olen pitä­nyt Espoon Leppä­vaa­rassa yli 30 vuoden ajan. Sosi­aali- ja tervey­den­huol­toa on kulu­valla halli­tus­kau­della uudis­tettu vahvasti ideo­lo­gi­sista lähtö­koh­dista käsin. Hoitoon pääsyn ongel­mat eivät kuiten­kaan ole ratken­neet. Tarvi­taan niin yksi­tyi­sen kuin julki­sen sekto­rin resurs­seja, jotta perus­asiat, kuten lääkä­rille pääsy, saadaan kuntoon. Sote-uudis­tuk­sen myötä tilanne Uudel­la­maalla on hankala. Siksi olen lähte­nyt Kokoo­muk­sen ehdok­kaaksi.

Lahjoita