Hanne-Mari Juntu­nen

Oikeustieteen maisteri

Olen 29-vuotias oikeus­tie­teen mais­teri ja syyt­täjä. Tule­valla vaali­kau­della on tärkeää, että saisimme maksi­moi­tua meidän kaik­kien suoma­lais­ten vapau­den tehdä asioita. Vapaus yrit­tää, tehdä työtä ja elää juuri sellai­sina kuin olemme. Toinen tärkeä asia on saada julki­nen talou­temme kestä­välle pohjalle. Viimei­siin vuosiin on mahtu­nut useita krii­sejä, jotka ovat koetel­leet meitä jokaista. On vält­tä­mä­töntä, että meillä on myös tule­vai­suu­dessa sellai­nen pohja, että voimme vastata ja selvitä tule­vis­ta­kin haas­teista. Suku­pol­vien väli­nen tasa-arvo on tärkeää. On ajatel­tava sekä vanhem­pia, jo työnsä tehneitä ihmi­siä, mutta huoleh­dit­tava samalla siitä, että me emme jätä tule­ville suku­pol­ville velka­taak­kaa tai saas­tu­nutta ympä­ris­töä ja ilmas­toa. Uskon vilpit­tö­mästi siihen, että kun me annamme yksi­löille mahdol­li­sim­man suuren vapau­den toimia ja toteut­taa itse­ään sellai­sina kuin he ovat ja hyväk­sy­tään heidät sellai­sina, koko yhteis­kun­nan inhi­mil­li­nen poten­ti­aali saadaan käyt­töön.

Lahjoita