1. Järjestä tapahtuma
Suositamme seuraamaan alueellista koronatilannetta tilasuuden pitotapaa arvioitaessa.
Kerromme alla olevan linkin takana erilaisista vaihtoehdoista etätapahtuman järjestämiseen, lue lisää:
Esimerkki etätapahtuman mainoskuvasta Instagramissa:
-
2. Toimi sosiaalisessa mediassa
Näin perustat Facebook-sivun (poliitikko-sivu):
Mainosta tapahtumaa
Jotta tapahtumasi osallistujamäärä saadaan kasvamaan, on sitä kannattavaa mainostaa. Mainonnan ei aina tarvitse olla maksullista, monesti kavereiden kysyminen avuksi tapahtuman markkinoinnissa voi jo riittää: levitä tietoa tapahtumasta somekanavissa, kerro siitä kavereille ja pyydä heitä mukaan.
Jos sinulla on kuitenkin mahdollisuus mainostaa tapahtumaa maksetulla mainonnalla, yksi helppo tapa tehdä se on luoda mainos Facebookiin. Tällä sivulla on kerrottu mainoksen luovan puolen, eli kuvan ja tekstin luomisesta Gredissä, mutta jos haluat tutustua Facebookin mainostyökaluun tarkemmin, katso tästä lisää:
Tee mainoskuva tapahtumallesi aineistopalvelu Gredissä
- Mene osoitteeseen www.kokoomus.fi/gredi
- Valitse "SOME"-kansio
- Valitse "Muokattavat pohjat (FB)" -kansio
- Valitse haluamasi pohja
- Vaihda teksti- tai kuvasisältö haluamaksesi (tarkemmin videolla)
- Tallenna tiedosto omalle koneelle "Lataa kuva" -napista vasemmassa yläreunassa
Katso opasvideo Facebook-kuvan tekemisestä:
Ota Facebookissa käyttöön kehys profiilikuvallesi
Lataa tästä itsellesi kuntavaalien ehdokashankintavaiheen kuvakehys Facebookin profiilikuvaan klikkaamalla mieluista versiota. Lisää kokoomuksen kehyksiä löydät Facebookista vaihtamalla profiilikuvan ja valitsemalla lisää kehys.
Tee Facebookin käytöstä turvallisempaa kaksivaiheisella todennuksella
Kaksivaiheinen todennus tarkoittaa sitä, että salasanan lisäksi annat joka kerta uusiutuvan vahvistuskoodin aina, kun kirjaudut Facebookiin uudelta laitteelta. Todennus tapahtuu kätevästi tekstiviestillä tai esimerkiksi Googlen Authenticator-sovellusta käyttämällä.
Kaksivaiheinen todennus takaa sen, ettei kukaan pääse tilillesi pelkästään salasanaa hyödyntämällä. Kaksivaiheinen todennus on edellytyksenä myös sille, että käyttäjä pääsee tunnistautumaan poliittista mainonta varten.
Katso ohjeet kaksivaiheisen todennuksen käyttöönottoon:
Tunnistaudu poliittisen mainonnan tekemiseksi
Facebook vaatii henkilöllisyyden vahvistamisen kaikilta, jotka tekevät politiikkaan ja yhteiskunnallisiin asiakysymyksiin liittyviä mainoksia. Näin Facebook varmistaa, että mainonta on läpinäkyvää – kuka tahansa voi nähdä, kuka mainokset maksaa ja paljonko niihin on käytetty rahaa. Ilman tunnistautumista ei voi tehdä esimerkiksi vaalimainontaa.
Katso ohjeet tunnistautumiseen:
Luo mainostili sponsoroituja julkaisuja varten
Kun alat tehdä mainontaa, tarvitset ensimmäisenä mainostilin. Tilillä näet kootusti kaikki vanhat ja nykyiset mainoksesi, niiden käyttämät summat ja sen, kuinka tehokkaasti mainokset ovat toimineet. Mainostiliä varten kannattaa ottaa käyttöön Business Manager, jonka perustamiseen löydät ohjeet täältä.
Katso ohjeet uuden mainostilin luomiseen:
3. Tee ja tuota graafista materiaalia ja videoita
Kokoomuksen aineistopalvelu Gredi
Etsitkö someen sisältöä, haluatko tehdä itse jakokuvan? Kaikki tämä on Gredissä!
Mikäli tarvitset aineistoa nettikäyttöön (sosiaalinen media, nettisivut, sähköposti yms.) valitse kansio SOME. Mikäli etsit painettavaa materiaalia, kaikki aineisto on kohdan JULKAISUT JA PRINTTI alla. Parasta tässä on, että sinun ei tarvitse ymmärtää RGB- ja CMYK-väriprofiilien päälle, kunhan vain käytät aineistoa oikeasta kansiosta.
Voit tehdä Gredi-aineistopalvelussa somekäyttöön sopivia jakokuvia. Voit vaihtaa pohjiin omat tekstit ja omat kuvat.
Jos tarvitset neuvoja visuaalisuuteen, tutustu kokoomuksen brändikirjaan.
4. Järjestä virallinen kokous
Suositamme seuraamaan alueellista koronatilannetta kokousten pitotapaa valittaessa.
Kerromme alla olevan linkin takana erilaisista vaihtoehdoista etätapahtuman järjestämiseen, lue lisää: