Kokoomus.fi / Julkaisut / Tiedote / Kokoo­mus julkisti euro­vaa­lioh­jel­mansa “Uskomme Euroop­paan”

Kokoo­mus julkisti euro­vaa­lioh­jel­mansa “Uskomme Euroop­paan”

Kokoo­mus julkisti euro­vaa­lioh­jel­mansa ”Uskomme Euroop­paan” tors­taina Helsin­gissä. Ohjel­man otsikko kuvaa kokoo­muk­sen myön­teistä ja raken­ta­vaa Eurooppa-poli­tii­kan linjaa.

Kokoo­muk­sen mielestä Suomen on oltava aktii­vi­nen ja yhteis­työ­ky­kyi­nen EU:n jäsen­maa. Suomen ja suoma­lais­ten etujen mukaista on tukea poli­tiik­kaa, joka vahvis­taa EU:n yhte­näi­syyttä ja toimin­ta­ky­kyä. Merkit­tä­vää euroop­pa­laista lisä­ar­voa on saavu­tet­ta­vissa muun muassa talou­den, turval­li­suu­den ja tutki­muk­sen saralla tehtä­vässä yhteis­työssä. Suomi yhdessä muiden Euroo­pan maiden kanssa kohtaa monia sellai­sia haas­teita, joihin vastaa­mi­nen vaatii vähin­tään EU-tasolla tehtä­viä ratkai­suja.

”Esimer­kiksi ilmas­ton­muu­tos, maail­man­laa­jui­nen talou­del­li­nen kilpailu ja muut­to­liik­keet vaati­vat yhä tiiviim­pää ja tehok­kaam­paa yhteis­työtä”, kokoo­muk­sen puheen­joh­taja Petteri Orpo sanoo.

Vaalioh­jel­massa esitel­lään Kokoo­muk­sen keskei­sim­mät EU-linjauk­set, joita on kaik­ki­aan 18, viideltä aihea­lu­eelta. Linjauk­sissa käsi­tel­lään muun muassa taloutta, turval­li­suutta, kestä­vää kehi­tystä, oikeus­val­tio­pe­ri­aa­tetta sekä ympä­ristö- ja ilmas­to­ky­sy­myk­siä.

Kokoo­muk­sen EU-vaalioh­jelma on luet­ta­vissa osoit­teessa: https://www.kokoomus.fi/kokoomuksen-eu-vaaliohjelma-2019/

Lisä­tie­dot:
Elisa Tarkiai­nen, p. 040 0774789

18.11.2020

Kokoo­mus julkaisi vaih­toeh­don oppi­vel­vol­li­suu­den piden­tä­mi­selle – ”Pide­tään kaikista nuorista huolta riit­tä­vän ajoissa!”

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä julkaisi tänään vaih­toeh­tonsa halli­tuk­sen oppi­vel­vol­li­suu­den laajen­ta­mi­selle. Kokoo­muk­sen tavoit­teena on, että koulu­­tus- ja osaa­mis­taso nousee. Tämä edel­lyt­tää pysy­viä panos­tuk­sia

16.11.2020

Kokoo­mus­me­pit: Unka­rin ja Puolan kiris­tyk­selle ei tule antau­tua

Kokoo­muk­sen euro­par­la­men­taa­ri­kot Petri Sarva­maa, Henna Virk­ku­nen ja Sirpa Pieti­käi­nen pitä­vät Puolan ja Unka­rin päätöstä EU:n elvy­tys­pa­ke­tin jarrut­ta­mi­sesta vali­tet­ta­vana, mutta odotet­tuna. Kokoo­mus­me­peille niin sano­tun oikeus­val­tio­me­ka­nis­min hyväk­syntä