Kokoomus.fi / Julkaisut / Tiedote / Kokoo­mus julkisti euro­vaa­lioh­jel­mansa “Uskomme Euroop­paan”

Kokoo­mus julkisti euro­vaa­lioh­jel­mansa “Uskomme Euroop­paan”

Kokoo­mus julkisti euro­vaa­lioh­jel­mansa ”Uskomme Euroop­paan” tors­taina Helsin­gissä. Ohjel­man otsikko kuvaa kokoo­muk­sen myön­teistä ja raken­ta­vaa Eurooppa-poli­tii­kan linjaa.

Kokoo­muk­sen mielestä Suomen on oltava aktii­vi­nen ja yhteis­työ­ky­kyi­nen EU:n jäsen­maa. Suomen ja suoma­lais­ten etujen mukaista on tukea poli­tiik­kaa, joka vahvis­taa EU:n yhte­näi­syyttä ja toimin­ta­ky­kyä. Merkit­tä­vää euroop­pa­laista lisä­ar­voa on saavu­tet­ta­vissa muun muassa talou­den, turval­li­suu­den ja tutki­muk­sen saralla tehtä­vässä yhteis­työssä. Suomi yhdessä muiden Euroo­pan maiden kanssa kohtaa monia sellai­sia haas­teita, joihin vastaa­mi­nen vaatii vähin­tään EU-tasolla tehtä­viä ratkai­suja.

”Esimer­kiksi ilmas­ton­muu­tos, maail­man­laa­jui­nen talou­del­li­nen kilpailu ja muut­to­liik­keet vaati­vat yhä tiiviim­pää ja tehok­kaam­paa yhteis­työtä”, kokoo­muk­sen puheen­joh­taja Petteri Orpo sanoo.

Vaalioh­jel­massa esitel­lään Kokoo­muk­sen keskei­sim­mät EU-linjauk­set, joita on kaik­ki­aan 18, viideltä aihea­lu­eelta. Linjauk­sissa käsi­tel­lään muun muassa taloutta, turval­li­suutta, kestä­vää kehi­tystä, oikeus­val­tio­pe­ri­aa­tetta sekä ympä­ristö- ja ilmas­to­ky­sy­myk­siä.

Kokoo­muk­sen EU-vaalioh­jelma on luet­ta­vissa osoit­teessa: https://www.kokoomus.fi/kokoomuksen-eu-vaaliohjelma-2019/

Lisä­tie­dot:
Elisa Tarkiai­nen, p. 040 0774789

28.9.2021

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä: Olemme valmiita teke­mään polii­sin rahoi­tuk­sesta väli­ky­sy­myk­sen

Kokoo­mus tekee väli­ky­sy­myk­sen polii­sin määrä­ra­hoista, jos halli­tus ei korjaa polii­sin toimin­taa vaaran­ta­vaa budjet­tie­si­tys­tään tällä viikolla. Talous­ar­vion lähe­te­kes­kus­te­lussa kokoo­muk­sen ryhmä­pu­heen­vuo­ron pitä­nyt

14.9.2021

Katri Manni­nen kokoo­muk­sen puolue­joh­don erityi­sa­vus­ta­jaksi

Kokoo­muk­sen puolue­hal­li­tus on nimit­tä­nyt Katri Manni­sen, 32, kokoo­muk­sen puolue­joh­don erityi­sa­vus­ta­jaksi. Manni­nen siir­tyy tehtä­vään akava­lai­sesta Insi­nöö­ri­lii­tosta, jossa hän toimii yhteis­kun­ta­vai­kut­ta­mi­sen johta­vana

9.9.2021

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä ja Kansal­li­nen Kokoo­mus valit­si­vat EU- ja ulko­po­li­tii­kan asian­tun­ti­jak­seen Henri Vanha­sen

Kokoo­muk­sen EU- ja ulko­po­li­tii­kan asian­tun­ti­jaksi on valittu Henri Vanha­nen. Tehtävä on edus­kun­ta­ryh­män ja puolu­een yhtei­nen ja määrä­ai­kai­nen 30.4.2022 saakka. Määrä­ai­kai­suu­den