Kokoomus.fi / Julkaisut / Tiedote / Puoluesihteeri Kristiina Kokko: Terveydenhuollon henkilöstölle ohituskaista koronatesteihin

Puolue­sih­teeri Kris­tiina Kokko: Tervey­den­huol­lon henki­lös­tölle ohitus­kaista koro­na­tes­tei­hin

Kokoo­muk­sen puolue­sih­teeri Kris­tiina Kokko vaatii, että tervey­den­huol­lon henki­lös­tölle ja heidän perheen­jä­se­nil­leen avataan oma ohitus­kaista koro­na­tes­tei­hin.

Kokon mukaan ruuh­kau­tu­neet jonot uhkaa­vat tervey­den­huol­lon toimin­ta­ky­kyä, jos tervey­den­huol­lon henki­lö­kun­nasta suuri osa on poissa töistä odot­ta­massa testi­tu­lok­sia.

“Tervey­den­huol­lon henki­lös­tölle tulisi avata ohitus­kaista koro­na­tes­tei­hin. Tervey­den­huol­lon kapa­si­teetti on jo nyt veny­tetty rajoil­leen. Jos osa henki­lö­kun­nasta joutuu olemaan viikon poissa odot­ta­massa testi­tu­losta, se ruuh­kaut­taa tervey­den­huol­lon ja vie henki­lö­kun­nan jaksa­mi­sen ääri­ra­joille”, Kokko sanoo.

Kokon mukaan koro­na­tes­teissä on katsot­tava koko­nai­suutta, jotta tervey­den­huol­lon kapa­si­teetti ei pääse ruuh­kau­tu­maan.

“Tervey­den­huol­lon koko­nai­suu­den kannalta on vält­tä­mä­töntä, että henki­löstö saa mahdol­li­sim­man nopeasti testi­tu­lok­sen. Sen lisäksi, että korona tuot­taa töitä, on pääs­tävä purka­maan keväällä synty­nyttä hoito­vel­kaa. Jos jatku­vasti osa henki­lös­töstä on omaeh­toi­sessa karan­tee­nissa, hoito­velka jatkaa kerty­mis­tään”, Kokko sanoo.

Kansanedustaja Petteri Orpo
9.1.2021

Kokoo­muk­sen Orpo: Maakun­ta­uu­dis­tus on kuoli­nisku kunnille

Kokoo­muk­sen puheen­joh­taja Petteri Orpo arvos­te­lee halli­tuk­sen kaavai­le­maa keskus­joh­toista maakun­ta­mal­lia kuoli­nis­kuksi Suomen kunnille. Orpo puhui kokoo­muk­sen puheen­joh­ta­ja­päi­villä. Orpon mukaan kevään kunta­vaa­leissa

9.12.2020

Elina Lepo­mäki: Yhden­ver­tai­nen ansio­si­don­nai­nen kaikille!

Kansan­edus­taja Elina Lepo­mäki vaatii ansio­si­don­nai­sen työt­tö­myys­tur­van ulot­ta­mista kaikille työs­sä­käy­ville nykyi­sen työt­tö­myys­kas­sa­kyt­kyn sijaan. Tällä hetkellä ansio­si­don­nai­nen työt­tö­myys­turva rahoi­te­taan 95 prosent­ti­sesti veroista ja kaikilta palkan­saa­jilta peri­tyillä

8.12.2020

EPP hyväk­syi Petteri Orpon valmis­te­le­man linja­pa­pe­rin EU:n maahan­muutto- ja turva­paik­ka­po­li­tii­kasta

Euroo­pan kansan­puo­lue (EPP) hyväk­syi uuden maahan­­muutto- ja turva­paik­ka­po­liit­ti­sen linja­pa­pe­rin. Kokoo­muk­sen puheen­joh­taja Petteri Orpo on vastan­nut linja­pa­pe­rin valmis­te­lusta. Orpo on yksi