Kokoomus.fi / Julkaisut / Tiedote / Puoluesihteeri Kristiina Kokko: Terveydenhuollon henkilöstölle ohituskaista koronatesteihin

Puolue­sih­teeri Kris­tiina Kokko: Tervey­den­huol­lon henki­lös­tölle ohitus­kaista koro­na­tes­tei­hin

Kokoo­muk­sen puolue­sih­teeri Kris­tiina Kokko vaatii, että tervey­den­huol­lon henki­lös­tölle ja heidän perheen­jä­se­nil­leen avataan oma ohitus­kaista koro­na­tes­tei­hin.

Kokon mukaan ruuh­kau­tu­neet jonot uhkaa­vat tervey­den­huol­lon toimin­ta­ky­kyä, jos tervey­den­huol­lon henki­lö­kun­nasta suuri osa on poissa töistä odot­ta­massa testi­tu­lok­sia.

“Tervey­den­huol­lon henki­lös­tölle tulisi avata ohitus­kaista koro­na­tes­tei­hin. Tervey­den­huol­lon kapa­si­teetti on jo nyt veny­tetty rajoil­leen. Jos osa henki­lö­kun­nasta joutuu olemaan viikon poissa odot­ta­massa testi­tu­losta, se ruuh­kaut­taa tervey­den­huol­lon ja vie henki­lö­kun­nan jaksa­mi­sen ääri­ra­joille”, Kokko sanoo.

Kokon mukaan koro­na­tes­teissä on katsot­tava koko­nai­suutta, jotta tervey­den­huol­lon kapa­si­teetti ei pääse ruuh­kau­tu­maan.

“Tervey­den­huol­lon koko­nai­suu­den kannalta on vält­tä­mä­töntä, että henki­löstö saa mahdol­li­sim­man nopeasti testi­tu­lok­sen. Sen lisäksi, että korona tuot­taa töitä, on pääs­tävä purka­maan keväällä synty­nyttä hoito­vel­kaa. Jos jatku­vasti osa henki­lös­töstä on omaeh­toi­sessa karan­tee­nissa, hoito­velka jatkaa kerty­mis­tään”, Kokko sanoo.

14.4.2021

Kokoo­mus julkaisi näke­myk­sensä 2020-luvun talous­po­li­tii­kasta ja puoli­vä­li­rii­hestä tarvit­ta­vista päätök­sistä

Kokoo­mus julkaisi esityk­sensä Suomen 2020-luvun talous­po­li­tii­kaksi sekä näke­myk­sensä puoli­vä­li­rii­hestä tarvit­ta­vista päätök­sistä. Kokoo­muk­sen mielestä Suomen talous­po­li­tiikka tarvit­see työl­li­syys­ta­voit­teen rinnalle yrit­tä­jyys­ta­voit­teen, vauras­tu­mis­ta­voit­teen

30.3.2021