Kokoomus.fi / Julkaisut / Tiedote / Puoluesihteeri Kristiina Kokko: Terveydenhuollon henkilöstölle ohituskaista koronatesteihin

Puolue­sih­teeri Kris­tiina Kokko: Tervey­den­huol­lon henki­lös­tölle ohitus­kaista koro­na­tes­tei­hin

Kokoo­muk­sen puolue­sih­teeri Kris­tiina Kokko vaatii, että tervey­den­huol­lon henki­lös­tölle ja heidän perheen­jä­se­nil­leen avataan oma ohitus­kaista koro­na­tes­tei­hin.

Kokon mukaan ruuh­kau­tu­neet jonot uhkaa­vat tervey­den­huol­lon toimin­ta­ky­kyä, jos tervey­den­huol­lon henki­lö­kun­nasta suuri osa on poissa töistä odot­ta­massa testi­tu­lok­sia.

“Tervey­den­huol­lon henki­lös­tölle tulisi avata ohitus­kaista koro­na­tes­tei­hin. Tervey­den­huol­lon kapa­si­teetti on jo nyt veny­tetty rajoil­leen. Jos osa henki­lö­kun­nasta joutuu olemaan viikon poissa odot­ta­massa testi­tu­losta, se ruuh­kaut­taa tervey­den­huol­lon ja vie henki­lö­kun­nan jaksa­mi­sen ääri­ra­joille”, Kokko sanoo.

Kokon mukaan koro­na­tes­teissä on katsot­tava koko­nai­suutta, jotta tervey­den­huol­lon kapa­si­teetti ei pääse ruuh­kau­tu­maan.

“Tervey­den­huol­lon koko­nai­suu­den kannalta on vält­tä­mä­töntä, että henki­löstö saa mahdol­li­sim­man nopeasti testi­tu­lok­sen. Sen lisäksi, että korona tuot­taa töitä, on pääs­tävä purka­maan keväällä synty­nyttä hoito­vel­kaa. Jos jatku­vasti osa henki­lös­töstä on omaeh­toi­sessa karan­tee­nissa, hoito­velka jatkaa kerty­mis­tään”, Kokko sanoo.

14.9.2021

Katri Manni­nen kokoo­muk­sen puolue­joh­don erityi­sa­vus­ta­jaksi

Kokoo­muk­sen puolue­hal­li­tus on nimit­tä­nyt Katri Manni­sen, 32, kokoo­muk­sen puolue­joh­don erityi­sa­vus­ta­jaksi. Manni­nen siir­tyy tehtä­vään akava­lai­sesta Insi­nöö­ri­lii­tosta, jossa hän toimii yhteis­kun­ta­vai­kut­ta­mi­sen johta­vana

9.9.2021