Kokoomus.fi / Julkaisut / Tiedote / Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä ja Kansal­li­nen Kokoo­mus valit­si­vat EU- ja ulko­po­li­tii­kan asian­tun­ti­jak­seen Henri Vanha­sen

Kokoo­muk­sen EU- ja ulko­po­li­tii­kan asian­tun­ti­jaksi on valittu Henri Vanha­nen. Tehtävä on edus­kun­ta­ryh­män ja puolu­een yhtei­nen ja määrä­ai­kai­nen 30.4.2022 saakka. Määrä­ai­kai­suu­den perus­teena on perhe­va­paan sijai­suus.

Vanha­nen on koulu­tuk­sel­taan valtio­tie­tei­den mais­teri (VTM) ja tällä hetkellä hän työs­ken­te­lee tutki­jana Ulko­po­liit­ti­sessa insti­tuu­tissa. Vanha­nen on aiem­min työs­ken­nel­lyt mm. kansan­edus­ta­jan avus­ta­jana, ulko­mi­nis­te­riössä, Euroo­pan parla­men­tissa sekä Yhdys­val­tain ulko- ja puolus­tus­mi­nis­te­riön tehtä­vissä. Lisäksi hänellä on toimit­ta­ja­taus­taa.

EU- ja ulko­po­li­tii­kan asian­tun­tija seuraa mm. edus­kun­nan suuren valio­kun­nan, ulko­asian­va­lio­kun­nan ja puolus­tus­va­lio­kun­nan asioita sekä pitää tiivistä yhteyttä kokoo­muk­sen pohjois­mai­siin ja euroop­pa­lai­siin sisar­puo­luei­siin.

Vanha­nen aloit­taa tehtä­väs­sään mahdol­li­sim­man pian.

13.1.2024

Kokoo­mus nimitti uuden puolue­hal­li­tuk­sen ja kaksi uutta euro­vaa­lieh­do­kasta

Susanna Kisne­rin (Pohjois-Pohjan­maa) ja Ted Apte­rin (Helsinki) nimi­tys nostaa kokoo­muk­sen tähän mennessä nimet­ty­jen euro­vaa­lieh­dok­kai­den määrän kahdek­saan. Helsin­gissä Bottalla lauan­taina kokoon­tu­nut kokoo­muk­sen puolue­val­tuusto nimesi

29.10.2023