Kokoomus.fi / Julkaisut / Tiedote / Kokoomuksen eduskuntaryhmä ja Kansallinen Kokoomus valitsivat EU- ja ulkopolitiikan asiantuntijakseen Henri Vanhasen

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä ja Kansal­li­nen Kokoo­mus valit­si­vat EU- ja ulko­po­li­tii­kan asian­tun­ti­jak­seen Henri Vanha­sen

Kokoo­muk­sen EU- ja ulko­po­li­tii­kan asian­tun­ti­jaksi on valittu Henri Vanha­nen. Tehtävä on edus­kun­ta­ryh­män ja puolu­een yhtei­nen ja määrä­ai­kai­nen 30.4.2022 saakka. Määrä­ai­kai­suu­den perus­teena on perhe­va­paan sijai­suus.

Vanha­nen on koulu­tuk­sel­taan valtio­tie­tei­den mais­teri (VTM) ja tällä hetkellä hän työs­ken­te­lee tutki­jana Ulko­po­liit­ti­sessa insti­tuu­tissa. Vanha­nen on aiem­min työs­ken­nel­lyt mm. kansan­edus­ta­jan avus­ta­jana, ulko­mi­nis­te­riössä, Euroo­pan parla­men­tissa sekä Yhdys­val­tain ulko- ja puolus­tus­mi­nis­te­riön tehtä­vissä. Lisäksi hänellä on toimit­ta­ja­taus­taa.

EU- ja ulko­po­li­tii­kan asian­tun­tija seuraa mm. edus­kun­nan suuren valio­kun­nan, ulko­asian­va­lio­kun­nan ja puolus­tus­va­lio­kun­nan asioita sekä pitää tiivistä yhteyttä kokoo­muk­sen pohjois­mai­siin ja euroop­pa­lai­siin sisar­puo­luei­siin.

Vanha­nen aloit­taa tehtä­väs­sään mahdol­li­sim­man pian.

28.9.2021

Kokoo­muk­sen edus­kun­ta­ryhmä: Olemme valmiita teke­mään polii­sin rahoi­tuk­sesta väli­ky­sy­myk­sen

Kokoo­mus tekee väli­ky­sy­myk­sen polii­sin määrä­ra­hoista, jos halli­tus ei korjaa polii­sin toimin­taa vaaran­ta­vaa budjet­tie­si­tys­tään tällä viikolla. Talous­ar­vion lähe­te­kes­kus­te­lussa kokoo­muk­sen ryhmä­pu­heen­vuo­ron pitä­nyt

14.9.2021