Jukka Kopra: työpai­kat elinehto Suomelle, halli­tuk­sen poli­tiikka valjua

Julkaistu: 06.02.2020

Kiitos keskusteluista Kouvola, nähdään taas!

Kansanedustajien kiertue kurvasi perjantaina 31. tammikuuta neljäntenä kiertuepäivänä Kouvolassa. Kiertuepäivän ensimmäisellä etapilla Hansakeskuksessa olivat mukana varapuheenjohtajat Antti Häkkänen ja Sanni Grahn-Laasonen, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen sekä kansanedustajat Jukka Kopra, Ben Zyskowicz, Marko Kilpi ja Markku Eestilä sekä kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Pajula.

Kouvolassa musiikista vastasi Antti Laitinen ja tilaisuuden juontajana toimi Junski Hannikainen.

Kiertueella oli mukana myös pöytälätkä ja kuten mainoksissakin luvattiin, nyt oli mahdollisuus haastaa kansanedustaja joko politiikassa tai pöytälätkässä! Myös Kouvolassa kiertueen pöytälätkä kiinnosti ja pelit olivat käynnissä koko tilaisuuden ajan.

Kouvola oli neljännen kiertuepäivän ensimmäinen pysähdyspaikka ja siellä riitti juttua niin, että matkaajat meinasivat myöhästyä Lappeenrannan junasta. Kouvolasta kotoisin oleva puolueen somestrategi Lauri Skön kuvaili tilannetta: "Täpärälle meni, sillä juna lähti liikkeelle juuri kun olimme nousseet kyytiin".

Puoluejohto ja kansanedustajat kiersivät yhteensä 22 paikkakuntaa viikon sisällä. Pysähdyksiä oli Kemijärvellä, Rovaniemellä, Kemissä, Oulussa, Kokkolassa, Vaasassa, Seinäjoella, Porissa, Turussa, Jyväskylässä, Mikkelissä, Lahdessa, Kouvolassa, Lappeenrannassa, Joensuussa, Kuopiossa, Kajaanissa, Tampereella, Hämeenlinnassa, Vantaalla, Espoossa ja Helsingissä. Kuopion ja Oulun kiertuetapahtumien yhteydessä järjestettiin kesän 2020 puoluekokoukseen tehtävän tavoiteohjelman julkinen keskustelutilaisuus.