Jyväs­kylä: hoda­reita, linnun­sie­me­niä, pöytä­lät­kää ja puhetta!

Julkaistu: 04.02.2020

Kiitos keskusteluista Jyväskylä, nähdään taas!

Kiertueen kolmas matkapäivä starttasi Jyväskylästä jossa paikallinen väki oli kävelykadulla valmistanut ottamaan vastaan reissaavan kansanedustajaporukan hot dogeilla! Hodarit olivatkin kysyttyjä ja kauppansa teki myös pöytälätkä. Kuten kiertuemainoksissakin luvattiin, nyt oli oiva mahdollisuus haastaa kansanedustajia politiikassa tai pöytälätkässä!

Jyväskylässä mukana puheenjohtaja Petteri Orpo, varapuheenjohtaja Sanni Grahn-Laasonen sekä kansanedustajat Jukka Kopra, Sari Multala, Marko Kilpi, Sinuhe Wallinheimo, Pia Kauma, Terhi Koulumies sekä puolusihteeri Kristiina Kokko ja MEP Henna Virkkunen.

Paikallinen kokoomuksen kansanedustaja Sinuhe Wallinheimo lähetti ennen Jyväskylän etappia muille matkalaisille viestin, jossa toivotti kaikki tervetulleeksi ja muistutti lämpimästä pukeutumisesta. Jyväskylän -3°C on jo vähemmän kuin kiertueen alkupäivien kovemmat pakkaset Lapissa, mutta on viisasta huolehtia lämpimästä pukeutumisesta. Jyväskylän jälkeen kiertuepäiviä oli jäljellä vielä 12, joten kisakestävyyttä tarvittiin ja flunssa oli hyvä pitää loitolla!

Piiritoimiston ja paikallisten talkoolaisten voimin tarjolle oli myös tuotu ruokaa linnuille – Tirppa kiittää, jos annat ruokaa eläimille vastuullisesti! Tässä oiva ohje ruokintaan:

Ruoki lintuja vain talvisin ja sijoita ruokapaikka vähintään 10 metrin päähän rakennuksista. On tärkeää huolehtia myös ruokintapaikan hygieniasta, eli pidä ruokintapaikka puhtaana!

Lisää ohjeita: birdlife

Puoluejohto ja kansanedustajat kiersivät yhteensä 22 paikkakuntaa viikon sisällä. Pysähdyksiä oli Kemijärvellä, Rovaniemellä, Kemissä, Oulussa, Kokkolassa, Vaasassa, Seinäjoella, Porissa, Turussa, Jyväskylässä, Mikkelissä, Lahdessa, Kouvolassa, Lappeenrannassa, Joensuussa, Kuopiossa, Kajaanissa, Tampereella, Hämeenlinnassa, Vantaalla, Espoossa ja Helsingissä. Kuopion ja Oulun kiertuetapahtumien yhteydessä järjestettiin kesän 2020 puoluekokoukseen tehtävän tavoiteohjelman julkinen keskustelutilaisuus.

Kiitos keskusteluista Jyväskylä, nähdään taas!