Juha Mali­nen

Valmentaja

Olen ylpeä pohjo­is­su­o­ma­lai­su­u­destani, vaikka työni on vienyt minua lähes 30 vuotta ympäri Suomea ja Euroop­paa. Tärkein tehtäväni valmen­ta­jana on huoleh­tia ympä­ri­stöni hyvin­vo­in­nista, sillä silloin mene­s­tys on mahdol­li­nen. Urhei­lussa oppi­mani laina­lai­su­u­det toimi­vat myös elin­vo­i­mai­sessa yhte­is­kun­nassa. Vahvaa koulutu­sjär­jes­tel­määmme on uskal­lettava rohke­asti päivit­tää, sillä nuoret on saatava harras­ta­maan ja samalla estämme syrjäyty­mi­sen. Korke­a­ta­so­is­ten opis­kelu­mah­dol­li­su­uk­sien ja yrit­täjyy­den tuke­mi­nen nostaa jouk­ku­e­hen­keämme lisä­ten työpaik­koja. Meidän on myös enna­ko­itava ikään­ty­vien haas­te­ita avusta­malla heitä akti­i­vi­seen elämään ja sosi­aa­li­seen toimin­taan. Kaiken kaik­ki­aan sekä liikunta, että kult­tu­uri pitävät yhte­iskun­tamme vahvana, elin­vo­i­mai­sena ja kestävänä. Urhei­lussa olen myös oppi­nut, että mene­s­tys vaatii ymmär­ry­stä, yhte­i­styötä sekä into­hi­moa työn­te­koon. Turha kinas­telu syö ener­gi­amme. Näitä haluan painot­taa jatkossa myös poli­ti­i­kassa.

Donate