Juha Mali­nen

Valmentaja

Olen ylpeä pohjois­suo­ma­laisu­ud­estani, vaikka työni on vienyt minua lähes 30 vuotta ympäri Suomea ja Euroop­paa. Tärkein tehtäväni valmen­ta­jana on huole­htia ympäristöni hyvin­voin­nista, sillä silloin menestys on mahdolli­nen. Urheilussa oppi­mani lainalaisu­udet toimi­vat myös elin­voimaisessa yhteiskun­nassa. Vahvaa koulu­tusjär­jestelmäämme on uskallet­tava rohkeasti päivit­tää, sillä nuoret on saatava harras­ta­maan ja samalla estämme syrjäy­tymisen. Korkeata­sois­ten opiskelumah­dol­lisuuk­sien ja yrit­täjyy­den tukem­i­nen nostaa joukkue­henkeämme lisäten työpaikkoja. Meidän on myös ennakoitava ikään­tyvien haasteita avus­ta­malla heitä akti­iviseen elämään ja sosi­aaliseen toim­intaan. Kaiken kaikki­aan sekä liikunta, että kult­tuuri pitävät yhteiskun­tamme vahvana, elin­voimaisena ja kestävänä. Urheilussa olen myös oppinut, että menestys vaatii ymmär­rystä, yhteistyötä sekä into­hi­moa työn­tekoon. Turha kinastelu syö ener­giamme. Näitä haluan pain­ot­taa jatkossa myös poli­ti­ikassa.

Donate