Jouni Lehti­mäki

Jouni Lehti­mäki on 58-vuotias vete­raa­ni­kan­sa­ne­du­staja, vara­tu­o­mari ja oikeusti­e­teen lisen­si­aatti. Neljän lapsen isä, soti­lasarvo majuri. Monet krii­sin­hallin­ta­tehtävät Liba­no­nissa ja Balka­nilla ovat anta­neet Jounille vahvan maan­pu­o­lustu­sa­lan osaa­mi­sen ja tietämyk­sen kansa­in­väli­se­stä oikeusto­i­min­nasta, turvalli­su­us­po­li­ti­i­kasta ja krii­sin­hal­lin­nasta. Naton oikeus­val­tio-operaa­tion johta­van laki­mi­e­hen tehtävä Afga­nista­nissa opetti Jounille, mikä on Nato ja mitä hyötyä jäsenyy­destä on. Maail­malla Jouni on oppi­nut, että tavo­it­te­el­li­sesti ja yhdessä toimi­malla saavu­te­taan parhaim­mat ratka­isut. Päätöksen­teon pohjana Jounilla on vankka juri­di­nen ja poli­it­ti­nen osaa­mi­nen sekä koke­mus kansa­ne­du­sta­jan työstä. Jouni painot­taa, että on tiedet­tävä, mitä tahdomme. Velkaan­tu­mi­nen on pysäy­tet­tävä, vero­tuk­sen oltava kannustava. Osaa­mi­seen on panos­tettava ja turvalli­su­u­desta pidet­tävä huolta. Yksi­ty­iso­mistuk­sen suojan ja henkilökoh­tai­sen koske­mat­tomu­u­den on oltava louk­kaa­mat­to­mia.

Donate