Kokoomuksen kenttäjohto luottaa Stubbiin ja toivoo työrauhaa

Me allekirjoittaneet Kokoomuksen piirien ja jäsenliittojen puheenjohtajat, puoluevaltuuston puheenjohtajisto sekä puolueen varapuheenjohtajat annamme täyden tukemme puolueen puheenjohtaja Alexander Stubbille hänen työssään puolueen johdossa sekä hallitusyhteistyön vetämisessä Kokoomuksen osalta.

Suomi elää vaikeita aikoja. Taloustilanne ja monia vuosia jatkunut rakenteellisten uudistusten takkuaminen haastavat Suomea sisältä. Useat globaalit kriisit haastavat meitä ulkoapäin. Suomen hyvinvointi ja turvallisuus edellyttävät yhteisten ratkaisujen etsimistä ja löytämistä.

Kokoomus ja sen puheenjohtaja keskittyvät ratkaisemaan näitä haasteita tänä keväänä mm. sote-uudistuksen jatkon, kehyspäätöksen ja yhteiskuntasopimuksen kautta. Kokoomus vaikuttaa vahvalla asiaosaamisella myös kansainvälisten haasteiden ratkaisuun, kuten turvapaikkakriisiin, terrorismin uhkaan ja näiden juurisyihin vaikuttamiseen.

Politiikka on kestävyyslaji. Matkalle ei kannata uupua, vaikka aina tulee vastaan myös vaikeita hetkiä. Arvostamme sitä, että Alexander Stubb on pitkäjänteisesti ja päättäväisesti sitoutunut tehtäväänsä ja kertonut hakevansa jatkoa puolueen puheenjohtajana. Tämä osoittaa sitoutuneisuutta, jota myös Kokoomuksen toiminnan uudistamisessa nyt kaivataan.

Puolueen johdosta päättää puoluekokous. Seuraava pidetään Lappeenrannassa kesäkuussa. Puheenjohtaja on aina nöyrä tämän valinnan edessä, kokoomusväki päättää ja johto toimii sen luottamuksen varassa. Alexander Stubb on hakemassa jatkokautta ja toivomme, että nyt puheenjohtaja Stubb saa rauhassa tehdä työtä Suomen kannalta tärkeiden kysymysten hoitamisessa. Uskomme, että hän tekee tässä työssä parhaansa ja yhdessä saamme aikaan sekä Suomen että siten myös Kokoomuksen kannalta tärkeitä ratkaisuja, joilla maamme hyvinvointi turvataan myös tulevaisuudessa.

puheenjohtaja Pekka Majuri

Helsingin Kokoomus ry