Henkilöstömuutoksia Kokoomuksen erityisavustajakunnassa ja europarlamentaarikko Henna Virkkusen kabinetissa

Europarlamentaarikko Henna Virkkusen poliittiseksi avustajaksi on valittu YTM Emma Hannonen. Hannosen vastuualueena Brysselissä on teollisuus-, tutkimus- ja energiavaliokunta ITRE. Hannonen siirtyy tehtävään sisäministeri Paula Risikon erityisavustajan tehtävistä. Hannonen on aiemmin työskennellyt mm. erityisavustajana ulkoasiainministeriössä ja sosiaali- ja terveysministeriössä sekä poliittisena sihteerinä Kokoomuksen eduskuntaryhmässä.

Sisäministeri Paula Risikko on kutsunut erityisavustajakseen MMM Tiina Rytilän. Rytilä vastaa etenkin sisäministeri Risikon seurantavastuista Kokoomuksen ministeriryhmässä: maatalous- ja metsäpolitiikasta sekä sosiaali- ja terveyspolitiikasta. Rytilä on aiemmin työskennellyt mm. Päättäjien Metsäakatemian johtajana Suomen Metsäyhdistyksessä, valtiosihteerinä ja erityisavustajana maa- ja metsätalousministeriössä sekä eri edunvalvonnan tehtävissä Brysselissä.

Sisäministeri Risikon toisena erityisavustajana sisäministeriössä jatkaa VTM Juuso Rönnholm.

Hannonen ja Rytilä aloittavat tehtävissään toukokuun alussa.

Lisätietoja:

Emma Hannonen, puh. 050 574 0736