Näytä tapahtumat alueelta:
  1. maalis2

Talous kasvun jälkeen -oivallusseminaari kuntapäättäjille Oulussa

17:0020:00

Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan rahoitus on rakennettu oletukselle talouskasvun jatkuvuudesta, mutta talouskasvun jatkuminen ei enää ole itsestäänselvyys. Seminaarin tavoitteena on antaa osallistujille oivalluksia keinoista järjestää hyvinvointi kasvun jälkeisissä oloissa ja mahdollisuuksista luopua talouskasvusta politiikan tavoitteena. Seminaarissa käsitellään talousjärjestelmämme ekologista ja sosiaalista kestävyyttä maan parhaiden asiantuntijoiden alustamana.

OHJELMA

17:00 Minkälainen talous voi edistää kestävää hyvinvointia? Miten kestävää taloutta voidaan rakentaa kuntatasolla? Tuuli Hirvilammi, tutkijatohtori (kestävä hyvinvointi), Jyväskylän yliopisto
    Kysymyksiä & keskustelua
    18:00 Miten voimme sopeutua pysyvään hitaan talouskasvun tilaan? Tarvitaanko talouskasvua? Rauli Svento, professori, (taloustiede), Oulun Yliopisto
    Kahvitauko
    19:00 Millaista ajattelumallin muutosta siirtyminen kestävään talouteen vaatii? Eeva Hellström, johtava asiantuntija (kestävä talous, kestävä kehitys) SITRA
    Loppukeskustelu
    Keskustelua johtaa Tuomo Alhojärvi, tohtorikoulutettava (talouden moninaisuus ja talouskasvukeskeisyyden vaihtoehdot), Oulun Yliopisto

Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti kuntavaaliehdokkaille ja muille kuntapäättäjille.

Torstaina 2.3.2017 klo17 Oulun kaupunginkirjaston Teuvo Pakkalan sali.

Tilaisuuden järjestävät:
    Keskustan Oulun Kunnallisjärjestö
    Kokoomuksen Oulun Kunnallisjärjestö
    Luonnonsuojeluliitto Oulu
    Oulun Keskustan kunnallisjärjestö
    Oulun Perussuomalaiset
    Oulun Sosialidemokraattinen Kunnallisjärjestö
    Kristillisdemokraatit Oulun paikallisosasto
    Oulun Vihreä Kunnallisjärjestö
    Vasemmistoliiton Oulun Kunnallisjärjestö
    Tilaisuutta tukevat:
    Oulun kaupunki
    Opintokeskus SIVIS

2. maalis3

Treffaa Petteri Orpo Café Laurellilla

13:3014:00

Treffaa Petteri Orpo ja kuntavaaliehdokkaat Laurellilla ja kerro, millainen on mielestäsi kaikille hyvä Riihimäki! Kahvitarjoilu!

3. Petteri Orpo Hausjärvellä

14:3015:15

Bongaa Petteri Orpo, kuntavaaliehdokkaat ja kokoomuksen upea vaalibussi Hausjärven kunnantalon edustalla ja tule juttelemaan. Kahvitarjoilu!

4. Vaalibussi ja ehdokkaat Lopella

16:0017:00

Kokoomuksen vaalibussi kurvaa Lopen S-marketin edustalle pe 3.3. klo 16. Tule juttelemaan ja tutustumaan kuntavaaliehdokkaisiimme!

5. Europarlamentaarikko SIRPA PIETIKÄINEN Mäntsälässä

18:0020:00

Europarlamentaarikko, pitkäaikainen kokoomuspoliitikko, kansanedustaja, ministeri, ympäristöaktivisti, eläinten ystävä kertoo työstään ja ajatuksistaan. Mukana on myös mäntsäläläisiä kuntavaaliehdokkaita .

6. Helsingin Kokoomusyrittäjien viinitasting

18:0022:00

Tervetuloa viettämään viini-iltaa kanssamme tällä kertaa Italialaisten huippuviinien pariin!

Helsingin Kokoomusyrittäjien perinteinen viini-ilta pidetään
    pe 3.3.2017 klo 18.

Puhujana illassa Tatu Rauhamäki, kaupungin hallituksen puheenjohtaja.

Tule viettämään hauskaa iltaa kokoomusporukalla, vaikka et vielä olisi kokoomuksen jäsen, tässä on hyvä tilaisuus verkostoitua mukavan porukan kanssa.

Paikka Interbrands Wines & Spirits Oy:n viinikellari, Eteläesplanadi 20

Osallistumismaksu 35 euroa sis. viinin maistatus ja italialaisiin viineihin sopivat maistiaiset. Italian viinialueet, mitä ne ovat ja miksi jotkut ovat tunnetumpia kuin toiset, maistetaan 6 erilaista viiniä eri alueilta.

Sitovat ilmoittautumiset maksamalla 35 euroa/hlö Helsingin Kokoomusyrittäjät ry:n tilille FI67 5008 0550 0450 83, tällä varmistat paikkasi viini-illassa, paikkoja rajoitetusti.

Lisätietoja: paivipatrikka@gmail.com

7. maalis4

Vaaliteltta Kärköläeväs

Paikalla VM Petteri Orpo klo 15.15-15.45

8. Sanni Grahn-Laasonen ja vaalibussi kiertävät Lounais-Hämeessä

09:3015:00

Bongaa Sanni, kokoomuksen vaalibussi ja kuntavaaliehdokkaat Tammelassa (9.30), Forssassa 10.30, Jokioisilla (12.00), Ypäjällä (13.00) ja Humppilassa (14.15). Sanni on mukana kolmessa ensimmäisessä tapahtumassa.

9. Nuottasilakkamarkkinat 2017

10:0015:00

Tapahtuma  on paikkakuntalaisten/ naantalilaisten yhteinen tapahtuma ohjelmineen ja myyntipisteineen ja esittelytelttoineen J

Luvassa mm. paikallinen kuohuviiniyllätyskin J  ja jos jäät sallivat niin on myös tietenkin perinteinen nuottasilakan pyynti!

Vuoden 2017 kuntavaalien naantalilaiset kunnallisvaaliehdokkaita paikalla.

TERVETULOA

10. Liukurilauantai

10:0014:00

Lasten tapahtuma, liukumäkeä ja muuta mukavaa