Kokoomusaloite

Kokoomus haluaa, että yhä useammalla suomalaisella on mahdollisuus vaikuttaa helposti suoraan puolueen toimintaan ja linjauksiin. Kokoomusaloitteen voi tehdä kuka tahansa yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta kiinnostunut – kokoomuksen jäsenyyttä ei vaadita.

Kokoomusaloitteella voit esimerkiksi pyytää puoluetta muodostamaan kantansa tietystä aiheesta tai kokeilemaan uusia toimintatapoja.

Miten kokoomusaloitteen voi tehdä: Kokoomusaloite laaditaan ja lähetetään tällä lomakkeella. Aloite jaetaan sen jälkeen puolueen Facebook-sivulle. Mikäli uutinen saa kahden viikon aikana vähintään 200 jakoa, aloite etenee puoluehallituksen käsittelyyn.Vaihtoehtoisesti tukensa aloitteelle voi ilmaista lähettämällä sähköpostia osoitteeseen aloitteet@kokoomus.fi, mainitsemalla otsikossa aloitteen nimen ja sähköpostissa omat yhteystietonsa.

Aloitekokeilu alkaa Lappeenrannan puoluekokouksesta. Puoluehallitus arvioi, kannattaako kokeilu vakiinnuttaa sellaisenaan tai muutettuna, vai luopua siitä kokonaan.

TEE KOKOOMUSALOITE