Ympäristöpolitiikka

Kokoomuslainen ympäristöajattelu tiivistyy periaateohjelman lauseeseen: ympäristö on jätettävä tuleville polville paremmassa kunnossa kuin se nyt on. Tätä periaatetta kokoomus noudattaa ympäristöpolitiikassaan.

Kokoomuksen mielestä työllisyys, hyvinvointi ja luontoarvot ovat sovitettavissa yhteen, vaikka ympäristöpolitiikan haasteet ovat usein moniulotteisia. Ympäristöongelmat eivät myöskään tunne valtioiden rajoja. Ympäristöosaamisellaan Suomi voi vaikuttaa globaalien ympäristöhaasteiden ratkaisemiseen enemmän kuin ikinä pystyisi vain kotimaisin toimin. Puhdas luontomme ja korkea osaamisemme ovat ponnahduslauta ympäristöalan globaaliksi edelläkävijäksi.

Ympäristöpolitiikan verkoston puheenjohtajina toimivat kansanedustaja Saara-Sofia SirénLauri Koponen ja Christoffer Wiik. Verkoston sihteerinä toimii Juhani Rantanen.

Verkostossa toimii kolme vaikuttajaryhmää:

• Ilmasto- ja energiapolitiikan ryhmä
  • Kiertotalouden vaikuttajaryhmä
  • Itämeri-vaikuttajaryhmä

Kokoomuksen ympäristöverkoston yhteydessä toimii myös perinteisempään luonnonsuojeluun keskittyvä ryhmä, Kokoomuksen Luonnonsuojelijat. Kokoomuksen Luonnonsuojelijoihin pääset mukaan ilmoittamalla halukkuudestasi luonnonsuojelijoiden puheenjohtajalle ja perustajalle, kansanedustaja Pertti Salolaiselle (pertti.salolainen@eduskunta.fi).

Lue tästä ympäristöpolitiikan verkoston Itämeri-tapahtumasta sekä Itämeren ja sen hyvinvoinnin merkityksestä yhdelle ihmiselle ja kuntalaiselle!