Yrittäjyysvaltuuskunta

Kokoomus on työnteon puolue. Työnteko, yrittäminen ja niiden verottaminen sopivassa suhteessa muodostavat yhteiskunnan ja hyvinvoinnin perustan. Työ ja yrittäminen elättävät Suomen, ja niiden tekemisen pitää kannattaa.

Suomalainen työelämä on ollut viime vuodet murroksen kourissa. Globaalitalous on vienyt työtä pois, mutta myös luonut kokonaan uusia työnmuotoja ja työpaikkoja. Suomalaisessa työpolitiikassa on kolme suurta haastetta ylitse muiden. Meidän tulee

1. saada lisää työtä ja työntekijöitä
  2. tehdä entistä parempaa työtä entistä kauemmin
  3. keksiä uusia menestysaloja yksityiseltä sektorilta.

Vain työ takaa hyvinvoinnin jatkumisen myös seuraaville sukupolville. Siksi on tärkeää, että nykyiset työntekijät viihtyvät työssään aiempaa pidempään. Suomalaisesta työelämästä on tehtävä maailman parasta niin laadultaan, tehokkuudeltaan kuin viihtyvyydeltäkin. Samalla tulee ottaa huomioon aktiivinen työttömyyspolitiikka, työntekijöiden ja työnantajien turva ja työhön kannustava yhteiskunnan ilmapiiri.

Yrittäjyysvaltuuskunta pohtii laajasti työelämän eri aiheita, järjestää keskustelutilaisuuksia ja tarjoaa ajankohtaista tietoa. Valtuuskunnan keskustelujen ja asiantuntija-analyysien perusteella tehdään myös politiikkaa. Kokoomus haluaa saada työpolitiikkansa näkökulmia kaikilta tahoilta: palkansaajilta, yrittäjiltä ja etujärjestöiltä.

Liity yrittäjyysvaltuuskuntaan