Palkansaajavaltuuskunta

Kokoomuksessa on halua kehittää suomalaista työelämää. Kokoomuksen palkansaajavaltuuskunnan tarkoituksena on tarkastella palkansaajien ja työmarkkinoiden erityiskysymyksiä.

Valtuuskunta etsii tapoja parantaa palkansaajien asemaa ja työskentelyolosuhteita, sekä pohtii neuvottelujärjestelmään liittyviä seikkoja. Työssä viihtyminen ja jaksaminen ovat koko yhteiskunnan etu!

Kokoomuslaiset haluavat kehittää työelämän pelisääntöjä myös ammattijärjestöissään. Palkansaajavaltuuskunta konsultoi puoluetta ammattiliittojen vaaleihin liittyvissä kysymyksissä. Valtuuskunta kokoaa yhteen kokoomuslaiset palkansaaja-aktiivit ja ammattiliittojen kokoomuslaiset toimihenkilöt, järjestämällä erilaisia tapaamisia ja seminaareja.

Kokoomuksen palkansaajavaltuuskunnan toimintaa johtaa kansanedustaja Jaana Laitinen-Pesola.

Valtuuskunnan sihteereinä toimivat Kokoomusnaisten pääsihteeri Jenny Nyman (jenny.nyman@kokoomusnaiset.fi) ja viestintä- ja järjestösuunnittelija Pasi Nykänen (pasi.nykanen@kokoomus.fi).

Liity palkansaajavaltuuskuntaan