Me olemme
Kokoo­mus

Suomen itse­näi­syy­den aamun­koi­tossa perus­tettu Kansal­li­nen Kokoo­mus­puo­lue, yhteis­kun­taa uudis­ta­vana voimana, otti tehtä­väk­seen tuoda yhteen eri kansan­osat raken­ta­maan yhteistä isän­maata. Edel­leen­kin kokoo­mus on perus­ta­vim­malta olemuk­sel­taan yhteis­kun­taa raken­tava ja uudis­tava, erilai­sia ihmi­siä ja ihmis­ryh­miä yhteen kokoava arvo­poh­jai­nen poliit­ti­nen liike.

Kunta­vaa­lit

Lähde ehdok­kaaksi Suomen tärkeim­piin vaalei­hin.

Kokoo­muk­sen tavoit­teet 2020-luvulle

Me kokoo­muk­sessa lähdemme siitä, että kaikki ongel­mat ovat ratkais­ta­vissa kestä­vällä ja oikeu­den­mu­kai­sella tavalla.

Poik­keus­a­jan podcast

Lotta Backlund haas­tat­te­lee Poik­keus­a­jan podcas­tissa ihmi­siä ympäri Suomen – kuun­tele tuorein jakso tästä!

Tietoa kokoo­muk­sesta

Kokoo­mus on paljon muuta­kin kuin kansan­edus­ta­jamme ja meppimme – me olemme kansan­liike. Teemme arjen pieniä tekoja kukin omalla taval­lamme. Kokoo­mus on aatteel­li­nen harras­tus, jonka parissa opitaan uutta ja tava­taan mahta­via ihmi­siä.

Arvot

Poli­tiik­kamme perus­tuu arvoi­hin – Uskomme yksi­löön, vastuuseen ja vapau­teen. Haluamme raken­taa yhteis­kun­taa, jossa jokai­sella on mahdol­li­suus menes­tyä ja jossa heikoim­mista pide­tään huolta.

Peri­aa­teoh­jelma

Kansal­li­nen Kokoo­mus on moniar­voi­nen poliit­ti­nen liike, joka toivot­taa terve­tul­leiksi mukaan yhtei­seen työhön kaikki, jotka hyväk­sy­vät peri­aa­teoh­jel­mas­samme kuva­tut asiat.

Lähde mukaan vaikut­ta­maan

Kokoo­muk­sella on aktii­vi­sesti toimiva järjes­tö­kenttä koko Suomessa. Alueel­lista toimin­taa johtaa kunkin alueen piiri­jär­jestö ja toimin­taan voit lähteä mukaan helposti – voit vaikka soit­taa alueesi toimis­toon ja kysyä, että mitä toimin­taa juuri sinulle olisi tarjolla.

Uuti­set

30.9.2020

On aika tunnis­taa, että digi­taa­li­nen on poliit­tista

Kokoo­mus haluaa raken­taa Suomesta maail­man toimi­vim­man digi­taa­li­sen yhteis­kun­nan. Monella mitta­rilla maamme tällai­nen jo onkin. Nyky­ti­laan tyyty­mi­nen ei kuiten­kaan ole vaih­toehto.

30.9.2020

Petteri Orpo: “Kokoo­muk­sen työlinja on vaih­toehto halli­tuk­sen päät­tä­mät­tö­myy­delle”

Arvoisa puhe­mies,  Halli­tuk­sen budjet­ti­riihi oli petty­mys. Suomessa ihmi­siä irti­sa­no­taan, työpaik­ko­jen ovia laite­taan kiinni ja tehtaita sulje­taan. Samaan aikaan halli­tus päätti

27.9.2020

Puolue­val­tuus­tolta linjauk­sia työn, ympä­ris­tön ja ilmas­ton tilan sekä ihmi­soi­keuk­sien edis­tä­mi­sen puolesta

Kokoo­muk­sen puolue­val­tuusto käsit­teli kaksi­päi­väi­sessä kokouk­ses­saan 26.–27.9. aloit­teet, joita ei ehditty käsi­tellä Porin puolue­ko­kouk­sessa aiem­min syys­kuussa. Puolue­val­tuusto käsit­teli kaik­ki­aan 99 aloi­tetta.

26.9.2020

Kris­tiina Kokko jatkaa kokoo­muk­sen puolue­sih­tee­rinä, Juha Rostedt ja Anu Perho puolue­val­tuus­ton vara­pu­heen­joh­ta­jiksi

Helsin­gissä koolla oleva kokoo­muk­sen puolue­val­tuusto valitsi lauan­taina Kris­tiina Kokon jatka­maan kokoo­muk­sen puolue­sih­tee­rinä. Puolue­val­tuus­ton vara­pu­heen­joh­ta­jiksi valit­tiin lahte­lai­nen Juha Rostedt Hämeen piiristä

26.9.2020